וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

34,000 חיילים אמריקאים בדרך לאפגניסטן

טליה שחר

1.12.2009 / 8:22

יממה לפני נאומו ב"ווסט פוינט" דיווח ה"וושינגטון פוסט" שנשיא ארצות הברית ברק אובמה החליט לשגר 34,000 חיילים ללחימה בארגון הטליבן באפגניסטן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יודיע הלילה שהוא אישר תוספת של 34,000 חיילים לאפגניסטן, כך דיווח אמש (שני) ה"וושינגטון פוסט", על פי גורמים שעודכנו בהחלטה. התוספת החדשה, יחד עם שיגור של 22,000 חיילים שאושר בתחילת השנה, תביא את מספר החיילים האמריקאים באפגניסטן ל-100,000, מחצית מהם נשלחו על ידי אובמה.

ברק אובמה מקבל ארון חייל שנהרג באפגניסטן 28.10.2009. רויטרס
יותר מ-600 חיילים אמריקאים נהרגו באפגניסטן מאז 2001/רויטרס

פריסת הכוחות צפויה להתחיל בינואר, בעיקר בדרום ומזרח אפגניסטן במטרה לעקור את אחיזתו של הטליבן במחוז הלמנד, אזור שבו נמצאים בעיקר כוחות בריטיים. בנוסף, כוחות נוספים צפויים להקיף את קנדהאר, העיר השנייה בגודלה באפגניסטן.

לדברי דוברו של הנשיא, בנאומו באקדמיה הצבאית "ווסט פויינט", אובמה לא יפרט כיצד הוא מתכוון לממן את 30 מיליארד הדולרים הדרושים לשם הרחבת המערכה הצבאית באפגניסטן, אך הוא כן ייתן פרטים על אסטרטגיית היציאה שלו ויציע מבחנים ברורים למאבקו של הנשיא האפגני קרזאי בשחיתות, כחלק מהתנאים להמשך התמיכה האמריקאית.

היום אובמה צפוי להזמין 31 חברי קונגרס נבחרים – דמוקרטים ורפובליקנים – כדי להציג בפניהם את תכניתו. אתמול הוא עדכן את חברי הקבינט שלו, ואת מנהיגי בריטניה, צרפת, אוסטרליה ורוסיה.

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הודיע אמש על כוונתו לשגר 500 חיילים נוספים לאפגניסטן. בראון אמר שהמטרות הצבאיות הן "ליצור מרחב שבו אסטרטגיה פוליטית יעילה תוכל לעבוד, שתחליש את הטליבן על ידי חיזוק אפגניסטן עצמה". לדברי בראון, הצבא האפגני יגדל מ-90,000 ל-134,000 חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully