וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטו של הרב המתעלל נפתח ונדחה לינואר

1.12.2009 / 12:00

כמעט שנתיים לאחר חשיפת הפרשה נפתח משפטו של הרב המתעלל אליאור חן המואשם במעשי התעללות קשים. הדיונים נדחו על מנת לאפשר לפרקליטיו ללמוד את חומר החקירה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

משפטו של "הרב המתעלל", אליאור חן, נפתח בצהריים (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים אך המשך ההליכים נדחה עד חודש ינואר. המשפט יחל מחדש בשלושה בינואר הקרוב וייערך שלוש פעמים בשבוע, כך קבע היום השופט יורם נועם בתום דיון קצר בנושא. חן מואשם בשמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה. למרות שהמשטרה הצהירה שחן נחשד גם בניסיון רצח, כתב האישום אינו כולל את העבירה הזו. פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, אמר כי "הדיון נדחה כדי לאפשר להגנה ללמוד את חומר החקירה הרב ואנחנו נגיב בבית המשפט".

פתיחת משפטו של אליאור חן. עומר מירון
היכה והתעלל בבנה של אישתו. חן, היום/עומר מירון

כתב האישום מגולל סדרה של מעשי התעללות חמורים שביצע לכאורה חן יחד עם חברי קבוצתו. הם נהגו להכות ילד קטן, בנה של אישה שהתחתן איתה לאחר שיעץ לבעלה להתגרש ממנה פעמים רבות, בין השאר באמצעות פטיש מעץ, ולקשור אותו באמצעות אזיקונים מפלסטיק וחבלים למשך שעות ארוכות לכסא פלסטיק. הם גם מנעו ממנו מזון, הטביעו את ראשו בכיור, זרקו אותו למקווה ונעלו אותו מחוץ לבית. חן הכריח את הילד לבלוע כדורי ריטלין, וחברי הקבוצה גרמו לו לכוויות בגב, שברו את ידו ומנעו ממנו לקבל טיפול רפואי. לילד נגרם נזק מוחי בלתי הפיך והוא מאושפז במצב של צמח.

מסכת ההתעללות לא הסתיימה בכך, חן וחברי הקבוצה הצמידו תנור חימום חשמלי לרגליו של הפעוט והזיזו אותו רק לאחר שעורו נחרך והתקלף. לאחר מכן שפכו אלכוהול על פצעיו ופיזרו עליהם מלח. בנוסף, הם שרפו את אצבעותיו באמצעות מצית וגרמו לכוויות בחלקים שונים של גופו. במקרה אחד הם אף הכניסו לעיניו פלפל חריף ופפריקה חריפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פתיחת משפטו של אליאור חן. עומר מירון
חן הצליח להימלט לחו"ל אך הוסגר לבסוף לארץ. חן, היום/עומר מירון

אח נוסף, בן 12, הוכה מכיוון שחן אמר לחברי הקבוצה שיש לו "מחשבות רעות" לאחר שביקש ממנו סוכריות. הם הכריחו אותו כמה פעמים לצום ולשתות ערק, והוא אולץ בנוסף להאכיל את אחיו בצואה.

פרשת החשדות החמורים נגד אליאור חן נחשפה בחודש מרץ 2008. מיד עם חשיפת הפרשה הצליח חן להימלט לקנדה ומשם עבר לברזיל. במקביל להימלטות, עצרה המשטרה את אימן של הילדים וארבעה גברים נוספים. המשטרה הוציאה בחודש אפריל 2008 צו מעצר בינלאומי נגד חן, הוא הוסגר לישראל והוגש נגדו כתב אישום חמור.

  • עוד באותו נושא:
  • אליאור חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully