וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעל בנהריה: חודשיים לא קיבלנו שכר

קובי מנדל

30.11.2009 / 23:01

עובדי מפעל "מוליתן" לייצור אריגים יפגינו מחר במחאה על הלנת שכרם. המפעל נקלע באחרונה לקשיים כלכליים. נציג ההסתדרות: "לא ניתן לו לקרוס"

עובדי מפעל "מוליתן" לייצור אריגים וחוטי תפירה, הנמצא בנהריה, יפגינו מחר (שלישי) מול המפעל במחאה על כך שלא קיבלו את שכרם זה חודשיים.

המפעל נקלע לקשיים לאחר שאחד הבנקים סירב לעמוד בהתחייבות להעביר ערבות של כ-3 מיליון שקלים הנחוצים לצריכת חומרי גלם ותשלום משכורות העובדים. סירוב הבנק להעביר את הערבות ככל הנראה נעוץ בכך שהמפעל כבר חייב לבנק כ-32 מיליון שקל.

באחרונה נמסר לעובדים ולהסתדרות במרחב גליל מערבי כי ישנו משקיע שמוכן להזרים למפעל סכום של 8 מיליון שקלים תוך הפעלתה של תוכנית הבראה. המשקיע התנה את ההשקעה בהפעלת המפעל לחודשיים ניסיון. אולם הבנק סירב להסדר זה והודיע כי ישקיע את הכסף בעצמו בתקופה זו. אך עד עתה לא הועברו הסכומים הנדרשים למפעל.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי מסר לוואלה! חדשות כי "הנהלת הבנק גורמת באופן ישיר לסגירתו של המפעל בכך שהיא חונקת את הנהלת המפעל ואינה מאפשרת לו לקבל אשראי לצריכת חומרי גלם ולהמשך תפעולו של המפעל. אנו לא ניתן למפעל נוסף בפריפריה לקרוס". כמו כן, הוסיף שמואלי כי "רוב העובדים במפעל הן נשים חד הוריות המשתכרות ברמת שכר נמוכה מאוד. אנו מבקשים מהנהלת הבנק להתחשב בנתון זה כדי שהעובדים לא ייזרקו לרחוב".

"מוליתן" הוא מפעל לייצור חוטי תפירה ואריגים הקיים למעלה מ- 60 שנה בנהרייה. במפעל עובדים כ- 100 עובדים. בשנה האחרונה נקלעה החברה לקשיי תזרים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully