וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביטל צווי הקפאה ל-25 יחידות דיור

30.11.2009 / 21:13

הקפאת הבנייה נשארת על הנייר? ראש הממשלה הורה לא להקפיא בניית יחידות דיור בהתנחלות קידר, הסמוכה למעלה אדומים. הסיבה: הקבינט אישר את הבנייה בהן למרות ההקפאה

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

דיבורים לחוד ומעשים לחוד? 25 יחידות דיור אשר פקחי ההקפאה הגישו להן צווי הקפאה, לא יוקפאו. כך עולה מהוראה שהעביר אתמול (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות שר הביטחון אהוד ברק. 25 יחידות הדיור הינן חלק מ-490 יחידות דיור בהתנחלות קידר שההקפאה לא תיושם בהן, אף על פי שהן עומדות בקריטריונים של ההקפאה. זאת, לאחר שהדבר סוכם במסגרת ישיבת הממשלה בה הוחלט על ההקפאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד בפה ואחד בשטח? נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין 50 הצווים שחילקו פקחי המנהל האזרחי כחלק מהתחלת אכיפת ההקפאה, חולקו גם 25 צווי להתחלות בנייה בהתנחלות קידר, הסמוכה למעלה אדומים. לאחר הגשת הצווים, קיבל על כך מידע ראש הממשלה בנימין נתניהו. ככל הנראה, הגורם שעידכן אותו בכך הפנה את תשומת ליבו לעובדה שהממשלה אישרה את בנייתן של אותן יחידות דיור לפני מספר חודשים, כשאישרה הקמת 490 יחידות דיור חדשות בקידר, הסמוכה למעלה אדומים.

ראש הממשלה, ששמע את הפרטים התקשר לשר הביטחון ברק, יידע אותו בעניין וביקש ממנו להורות לפקחים לעזוב את המקום. ברק העביר את ההוראות לאחראים על כך, והפקחים אכן עזבו את המקום מבלי למסור צווים נוספים.

פקחי המנהל האזרחי חילקו ברחבי יהודה ושומרון בסך הכל 50 צווים להפסקת הבנייה, במסגרת התחלת האכיפה של הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בנוסף, הוחרמו ארבעה כלי ציוד מכני הנדסי ששימשו להכשרת השטח לבנייה. הפקחים סיירו בקרוב לשלושים יישובים, בהם בית אל, אפרת, נוקדים, עפרה, מעלה אדומים, מודיעין עלית, שערי תקווה, אריאל, מעלה מכמש, קריית ארבע ומעלה אפרים.

בתוך כך, ראשי המועצות ביהודה ושומרון נענו אתמול להזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים פגישה בלשכתו בירושלים כדי לדון בהקפאת הבנייה בהתנחלויות. הפגישה תיערך אחרי שהנהגת המתנחלים סירבה לקיים פגישה דומה בנושא עם שר הביטחון אהוד ברק. ראש מועצת קרני שומרון, הרצל בן ארי, הודיע שהוא מחרים את הפגישה.

עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הפגישה, שהייתה אמורה להתקיים היום, כיוון שהוא ממשיך שלא לחוש בטוב. גורמים במשרד ראש הממשלה פנו לראשי המועצות וביקשו מהם לדחות את הפגישה, אך הבטיחו כי היא תתקיים במשך השבוע. יחד עם זאת יפגשו מחר ראשי המועצות עם בכירי משרדו של נתניהו, ובהם מנכ"ל המשרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully