וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים: חיסון לכולם בעוד שבועיים

נעמה טלמור

30.11.2009 / 19:26

בעקבות מותם של 12 חולים בשפעת מאז יום חמישי, הוחלט במשרד הבריאות להקדים את מתן החיסונים לכלל האוכלוסייה. היום מתו מהמחלה אישה בת 77 וילדה בת 11

חיסון כלל האוכלוסייה נגד שפעת החזירים יחל בעוד כשבועיים. כך נמסר בתום בישיבה של הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) של משרד הבריאות שנערכה היום (שני). במהלך הישיבה הביעו גורמים בצט"מ דאגה ממותם של 12 חולים משפעת החזירים, מיום חמישי האחרון. עד היום מתו בישראל 63 בני אדם שנדבקו בנגיף, ולמעלה מ-90,000 כבר חוסנו.

בנוסף, נמסר בתום הישיבה כי בעוד כשבועיים צפוי להתחיל גם חיסונם של נשים בהריון וכן פעוטות בגיל חצי שנה עד שלוש שנים. החיסון שיינתן להם הינו ללא מרכיב האדג'ובנט, שבישראל העדיפו שלא יילקח על ידי האוכלוסייה הזו. דבר דומה נעשה גם בצרפת, גרמניה, בלגיה, איטליה ספרד ולוקסמבורג.

מוקדם יותר היום מתה ילדה בת 11 שסבלה ממחלות רקע קשות ואובחנה גם כחולה בשפעת החזירים בבית החולים רמב"ם בחיפה. ממשרד הבריאות נמסר כי "אף שאין ודאות, לא ניתן לשלול קשר לשפעת. על כן הוחלט למנות זאת כמקרה תמותה נוסף". כמו כן, מתה אישה בת 77 שסבלה ממחלות רקע ואובחנה גם כחולה בשפעת החזירים בבית החולים וולפסון בחולון.

אתמול מתה בבית החולים "בילינסון" בפתח תקוה אישה בת 50 שסבלה ממחלות רקע. בבית החולים רמב"ם בחיפה מת גבר בן 56 שסבל ממחלות רקע קשות. בבית החולים "לניאדו" בנתניה מת גבר בן 79 כתוצאה מהידבקות בנגיף. גם הוא סבל ממחלות רקע נוספות. מקרה התמותה הרביעי הוא של גבר חסר בית כבן 40 שמת בבית החולים "וולפסון" בחולון. בשלב זה טרם ידוע אם היו לו מחלות רקע נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully