וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום א': בביטוח הלאומי מאיימים בשביתה

חיים ביאור

30.11.2009 / 19:02

3,500 עובדי המוסד החליטו לפתוח ביום ראשון בשביתה ללא הגבלת זמן במידה ועד יום חמישי לא ייחתם עמם סופית הסכם שכר שגובש עמם לפני כמה חודשים במסמך עקרונות

3,500 עובדי המוסד לביטוח הלאומי במשרד הראשי בירושלים וביתר הסניפים ברחבי הארץ החליטו לפתוח ביום ראשון בשביתה ללא הגבלת זמן. זאת, אם עד יום חמישי לא ייחתם עמם סופית הסכם השכר שגובש עמם לפני כמה חודשים במסמך עקרונות.

עובדי הביטוח הלאומי כבר החלו למעשה בעיצומים, בכך שאינם מפעילים את התוכנות החדשות שהוכנסו למחשבי המוסד במטרה לשפר את השירות לקהל. אחת מעילות הסכסוך היא דרישתה של מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני לקבוע תקנים למוסד בלא התיאום עם ועד העובדים. העובדים מפרשים את המהלך ככוונה מצד המנכ"לית לפטר עובדים בלא שהוועד יוכל להגבילה.

עילה אחרת לסכסוך היא אי יישום ההסכם הקיבוצי מלפני חודשיים שקבע כי עובדי הביטוח הלאומי יקבלו תוספת שכר שנעה בין 200 ל-400 שקל. העובדים גם מתנגדים להפעלתה של תוכנה חדשה המאפשרת לעיין בתיק הרפואי של מבוטח המצוי בקופת החולים בה הוא חבר. לטענת העובדים, מדובר בפגיעה בפרטיותו של המבוטח, שלא לצורך.

בתגובה קראה הנהלת הביטוח הלאומי לנציגות העובדים להיכנס עמה למו"מ ללא דיחוי, כדי לחתום סופית על ההסכם.

במקביל, נמשכת השביתה של 700 הקלדניות בבתי המשפט, שהחלה לפני כמעט שלושה שבועות. בימים האחרונים חלה התקדמות במו"מ בין יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי לאגף הממונה על השכר במשרד האוצר על דרישותיהן. הקלדניות דורשות תוספת שכר יחודית בסך 1,000 שקל וכתב מינוי שמשמעותו היא הכרה בהן כעובדות מדינה לכל דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully