וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני אובמה: בריטניה מתגברת הכוח באפגניסטן

יממה לפני הכרזת נשיא ארצות הברית על המדיניות החדשה שלו באפגניסטן, הוא קיבל חיזוק מעמיתו הבריטי שהודיע לפרלמנט על החלטתו לשלוח 500 חיילים נוספים למדינה

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הודיע הערב (שני) על כוונתו לשגר 500 חיילים נוספים לאפגניסטן. ההצהרה מחזקת את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שצפוי להכריז מחר על שיגור אלפי חיילים אמריקאים נוספים למדינה.

בראון הופיע בפני הפרלמנט כדי להציג את תוכניתו, לפיה הכוח הצבאי הבריטי המוצב באפגניסטן יגדל ב-500 חיילים בשבועות הקרובים. בכך יעלה מספר החיילים הבריטים במדינה ליותר מעשרת אלפים, לרבות כוחות מיוחדים וחיילים שאינם לוחמים. "החיילים הבריטים ימלאו את תפקידם כהלכה וילחמו ישירות בטליבן. אני רוצה שכל המדינה תחלוק להם כבוד", אמר בראון.

בראון טען שמדינות אחרות מנאט"ו, לא כולל ארצות הברית, מוכנות לשלוח 5,000 חיילים נוספים למדינה. עד כה, סלובקיה הודיעה על כוונתה לשלוח 250 אנשי כוחות הביטחון, גיאורגיה התחייבה לשלוח בין 700 עד 1,000 ודרום קוריאה אמרה שתשתלח "עוד כמה מאות". כיום ישנם כ-71 אלף חיילים אמריקאים באפגניסטן. שאר מדינות נאט"ו שלחו עד כה 36 אלף חיילים נוספים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להודיע מחר בנאום מיוחד על החלטתו לגבי האסטרטגיה באפגניסטן. אובמה עדכן היום את הגנרלים הבכירים בצבאו על החלטתו לגבי המדיניות החדשה, כך הודיע דובר הבית הלבן. על פי הודעת הבית הלבן, הנשיא עידכן בהחלטתו גם את מנהיגי מדינות אירופה - ניקולא סרקוזי, גורדון בראון וסילביו ברלסקוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully