וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספק הפקחים: 50 צווים להקפאת הבנייה בגדה

יהושע בריינר ופנחס וולף

30.11.2009 / 18:00

פקחי המנהל האזרחי חילקו צווים ברחבי יהודה ושומרון, במסגרת התחלת האכיפה של הקפאת הבנייה למשך עשרה חודשים. ראש הממשלה נתניהו ידון מחר בנושא עם הנהגת המתנחלים

פקחי המנהל האזרחי חילקו היום (שני) ברחבי יהודה ושומרון 50 צווים להפסקת הבנייה, במסגרת התחלת האכיפה של הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בנוסף, הוחרמו ארבעה כלי ציוד מכני הנדסי ששימשו להכשרת השטח לבנייה. הפקחים סיירו בקרוב לשלושים יישובים, בהם בית אל, אפרת, נוקדים, עפרה, מעלה אדומים, מודיעין עלית, שערי תקווה, אריאל, מעלה מכמש, קריית ארבע ומעלה אפרים.

בתוך כך, ראשי המועצות ביהודה ושומרון נענו היום להזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויקיימו מחר פגישה בלשכתו בירושלים כדי לדון בהקפאת הבנייה בהתנחלויות. הפגישה תיערך אחרי שהנהגת המתנחלים סירבה לקיים פגישה דומה בנושא עם שר הביטחון אהוד ברק.

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
ראשי יש"ע ידונו עם נתניהו בצו הקפאת הבנייה בהתנחלויות/רויטרס

"אף שאנחנו יודעים שהצו לא יבוטל, אנחנו רואים טעם בפגישה הזאת על מנת להשמיע את זעקתם של התושבים", אומר לוואלה! חדשות ראש מועצת בנימין אבי רואה. "אני מניח שהדברים שנאמר לו לא יהיו לו נעימים לשמיעה, אבל הוא חייב לשמוע אותם. הצו הזה פוגע בזכויות הבסיסיות של כל תושב, ולהפעיל צבא כנגד אזרחים זה משהו שאנחנו מכירים ממדינות אחרות. התחושה היא שהצו גובל בירידה מהפסים, והכל כי זה מה שהפריץ מארה"ב רוצה".

גם ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייאני מתכוון לומר לראש הממשלה דברים דומים, אולם הוא צפוי לבקש סיוע בתקציבים בזמן ההקפאה. "תושבי בקעת הירדן נושאים בעול התהליכים המדיניים כבר 16 שנה", אמר. "אנחנו נגיד לראש הממשלה שאנחנו רוצים לתת צ'אנס לשלום, אבל על ראש הממשלה לתת הנחיה לשריו להקל על תושבי בקעת הירדן ברווחה ובחינוך. לצערי, אנחנו רק סופגים בכל השנים הללו מתוך הבנה שהשלום טוב למדינה".

מיד לאחר הפגישה עם נתניהו ייפגשו ראשי המועצות עם השר משה (בוגי) יעלון. זאת במסגרת סדרת פגישות מתוכננות עם שרי הממשלה בתקווה להביא לביטול צו ההקפאה. אולם גם גורמים בהתיישבות אומרים כי על אף הקמפיין המתוכנן, נראה כי המאבק על הבנייה עתיד להימשך לפחות עד תום פקיעת תוקף הצו.

השר בני בגין (ליכוד), שהצביע בעד הקפאת הבנייה בקבינט המדיני-ביטחוני, אמר אחר הצהריים בדיון בכנסת כי מדובר בהחלטה "כואבת, אך נכונה". עם זאת, הוא מתח ביקורת מרומזת על הממשל האמריקאי. "לפני כחצי שנה שמענו מעבר לים את האמירה שאין לה יסוד שליהודים אין זכות לחיות, לבנות ישובים בכל חלקי ארצם, כולל בשומרון וביהודה. שמענו מסקנה מהאמירה חסרת היסוד הזו – דרישה להקפאה מוחלטת של כל הבניה בשומרון, ביהודה ובירושלים. מוחלטת, ללא יוצא מן הכלל".

הוא הוסיף, כי כאשר תתחדש הבנייה בעוד עשרה חודשים, "נעשה זאת על יסוד זכותנו הבסיסית וההיסטורית בארצנו, כולל בשומרון ויהודה, ונשוב לבנייה בקצב ובמספרים גדולים יותר מאלו שהיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully