וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלווים צריכים לקחת חלק באחריות"

סוכנויות הידיעות

30.11.2009 / 17:40

ממשלת דובאי אמרה היום כי היא לא ערבה לחובותיה של דובאי וורלד, חברת ההשקעות הממשלתית של הנסיכות, וכי נושיה ייאלצו לסייע בארגונה מחדש

ממשלת דובאי אמרה היום כי היא לא ערבה לחובותיה של דובאי וורלד, חברת ההשקעות הממשלתית של הנסיכות. דובאי וורלד הדהימה את העולם בשבוע שעבר כשהודיעה על כוונתה להקפיא את פירעון חובותיה, המסתכמים ב-59 מיליארד דולר, למשך חצי שנה. הממשלה אמרה כי נושיה של דובאי וורלד ייאלצו לסייע בארגונה מחדש.

"החברה קיבלה מימון בהתבסס על לוח הזמנים של הפרויקטים שלה, ולא על בסיס עירבון ממשלתי", אמר עבד אל רחמן אל צאלח, מנכ"ל משרד האוצר של איחוד נסיכויות המפרץ, בראיון לערוץ דובאי tv, כשנשאל האם הממשלה ערבה לחוב. "המלווים צריכים לקחת חלק באחריות", הוסיף.

ממשלת דובאי הודיעה ביום רביעי כי חברת ההשקעות הממשלתית דובאי וורלד מתכוונת להקפיא את פירעון החובות לנושיה למשך לפחות חצי שנה ולהיכנס לתהליך ארגון מחדש תחת ניהול חברת הייעוץ דלויט. דובאי וורלד צברה חובות בסך 59 מיליארד דולר, שהם כ-75% מסך חובות ממשלת דובאי המסתכמים ב-80 מיליארד דולר. דובאי נדרשת לפרוע אג"ח וחובות בסך 4.3 מיליארד דולר בחודש הבא, ו-4.9 מיליארד דולר נוספים ברבעון הראשון של שנת 2010, לפי נתוני דויטשה בנק.

ההודעה הובילה לירידות חדות בשוקי המניות ברחבי העולם, בשל חששות משקיעים שמא תגיע דובאי לחדלות פירעון, שתהיה הגדולה ביותר מאז חדלות הפירעון של ארגנטינה ב-2001. בורסת דובאי נפלה ביותר מ-7% היום - יום המסחר הראשון מאז ההודעה. בורסת אבו דאבי צנחה ב-8.3%.

  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully