וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה נגד מופז: "התכנית שלך מלאה חורים"

פנחס וולף

30.11.2009 / 17:00

מספר 2 בקדימה ספג ביקורת חריפה מעמיתיו לסיעה על תכניתו להקמת מדינה פלסטינית בגבולות זמניים. בראון: "זה כמו אוסלו, ראינו מה יצא מזה". דיכטר: התכנית בעייתית

חבר הכנסת שאול מופז הציג היום (שני) את תוכניתו המדינית בישיבת סיעת קדימה ומתח ביקורת חריפה על הקפאת הבנייה גם בגושי ההתנחלויות. מופז אמר כי, "המשבר עם ארצות הברית חמור הרבה יותר ממה שנראה על פני השטח. אף ממשלה לא היתה מגיעה לדון על גושי ההתיישבות הגדולים. נתניהו הפך את גושי ההתיישבות למעמד של אחרוני המאחזים".

שאול מופז מציג את תכניתו להסדר מדיני נובמבר 2009. אורי לנץ
קבלת פנים צוננת. מופז/אורי לנץ

חברי סיעה תקפו את תוכניתו של מופז. חבר הכנסת מאיר שטרית אמר כי התוכנית בלתי ישימה בעליל, ותקף את ההצעה של מופז להסכים למדינה פלסטינית בגבולות זמניים לפני הסכם הקבע. "מה, הפלסטינים לא ישארו פלסטינים אחרי שתהיה להם מדינה?", אמר. "אין היגיון בשום תוכנית שלבים". שטרית הביע תמיכה ביוזמה הסעודית.

יו"ר מועצת קדימה, חיים רמון, טען כי אין צורך בשום תוכנית נוספת מלבד אנאפוליס. לדבריו, "אין שמץ של היתכנות לתוכנית הזו מתחילתה, וזה לא נותן לנו כלום מבחינת העולם". גם יו"ר הסיעה, ח"כ דליה איציק, התייחסה לתוכנית וטענה כי אמנם התוכנית מזכירה את הסכמי אוסלו, ולטענתה זה דבר חיובי. עם זאת, לדבריה "התוכנית של שאול מלאה חורים, אבל עצם הרעיון החדש הוא יוזמה חיובית. רעיונות חדשים זה טוב". הדימוי לאוסלו עלה גם בדבריו של ח"כ רוני בראון, אבל דווקא בהקשר השלילי. "זה באמת אוסלו", אמר, "ודחיית הדברים לסוף כבר הראתה מה זה עשה. אריק שרון דחה מכל וכל את התוכנית הזו כשפרס הביא אותה והגדיר אותה כאסון". ח"כ אבי דיכטר אמר כי, "מדינה בגבולות זמניים זה מהלך אסון. מי שבונה תוכנית לפיה הרשות הפלסטינית היא הומוגנית טועה. אי אפשר להתעלם מעניין החמאס. התוכניות המדיניות צריכות לתת מענה גם לדרום וגם לצפון, ואין את זה כאן".

בנוסף, החליטה קדימה להימנע בהצעת האי אמון מטעם האיחוד הלאומי, התוקפת את הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בקדימה אמרו לוואלה! חדשות כי הסיבה להימנעות היא משום שמצד אחד הסיעה אינה מסכימה לנושא האי אמון, משום שהיא תומכת בהקפאת הבניה. מצד שני, כסיעה הגדולה באופוזיציה היא אינה יכולה לתמוך בממשלה בהצעת אי אמון.

יצוין כי באופן עקבי האופוזיציה אינה תומכת בממשלה בהצבעות אי אמון בכנסת, גם אם מדובר בנושא שהיא תומכת בו. בקדימה אמרו כי, "קדימה הבהירה שתתמוך בכל צעד שיקדם את המשא ומתן, ולכן בחרה להימנע בהצבעה ולא לתמוך בהצעת האי אמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully