וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: נגביר המאמץ לשחרור האדמות הכבושות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.11.2009 / 16:31

מזכ"ל החיזבאללה הציג את עיקרי המצע החדש של ארגונו. לדבריו, "הסכנה תחייב אותנו להגביר את המאמצים לשחרור יתר האדמות הכבושות ולהציל את האסירים, הנעדרים וגופות החללים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה פירט היום (שני) בנאום טלוויזיוני את עיקרי מצעו המדיני החדש של הארגון, שאושר לפני ימים ספורים בוועידת הארגון. נסראללה אמר בנאומו כי המצע החדש, שיחליף את המצע הקודם של הארגון שנקבע בשנת 1985, נוצר בגלל השינויים שחלו בעולם מאז, ובעקבות ירידת קרנה של ארצות הברית. "הטרור האמריקאי הוא שורשו של כל טרור בעולם", הוסיף.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. AP, AP
"לידה מחדש של הארגון". נסראללה/AP, AP

"זה יותר משני עשורים וחצי נאבק חיזבאללה בשליטה ובכיבוש, והוא דבק בדרך זו", אמר נסראללה בנאום טלוויזיוני. "רבים ראו בהחלטה זו החלטה פזיזה וחסרת הבנה מדינית, ואולם למרות זאת המשיך חיזבאללה בדרכו והצליח לייצר ניצחונות, בזכות האמונה באללה והמחויבות לאינטרסים הלאומיים הלבנונים".

"הימצאותה של לבנון בגבול עם ישראל מחייב אותה לקבל אחריות לאומית וערבית", הקריא נסראללה מתוך המצע החדש. "בשל הפגיעה במאזן הכוחות ולאור האיום הישראלי, על לבנון לגבש הבנות הגנתיות שיתבססו מצד אחד על התנגדות עממית שפועל להגנת המולדת, ומצד שני על צבא לאומי המגן על ביטחון המולדת".

נסראללה הוסיף, כי "הסכנה הניצבת מעל לבנון מחייבת את חיזבאללה להגביר את מאמציו בהשלמת המשימה לשחרור יתר האדמות הכבושות ולהציל את האסירים, הנעדרים ואת גופות החללים. בנוסף על הארגון להשתתף בהגנה על המולדת".

המצע כולל חלקים רבים, רובם עוסקים בלבנון, במבנה הפוליטי במדינה, ביחסים בין לבנון לפלסטינים, ביחסים בין לבנון לעולם הערבי, ביחסים בין לבנון לעולם האיסלמי וביחסים בין לבנון לקהילה הבינלאומית. יחד עם זאת, המצע עוסק באריכות גם בסוגייה הפלסטינית, במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, בהתנגדות הפלסטינית ואף מקצה חלק מיוחד לירושלים ולמסגד אל-אקצא. שם נכתב כי "המתקפות הישראליות על המסגד מהוות סכנה אמיתית למזרח התיכון".

במצע נכתב עוד כי למרות הניסיונות הארוכים של הפלסטינים להשיג שלום עם ישראל, "הוכח כי ישראל אינה רוצה בשלום וכי היא עושה שימוש במשא ומתן כדי לכפות את תנאיה ולחזק את מעמדה". המצע קורא לעולם הערבי והאיסלמי לסייע לפלסטינים להמשיך בהתנגדותם לישראל ולסרב לכל הצעה לנרמל את היחסים עם ישראל.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה

העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח הבוקר כי המצע החדש עליו הכריז השייח' חסן נסראללה לארגון החיזבאללה יוביל ל"לידה מחדש" מחדש של הארגון הלבנוני והוא עשוי לבשר על דרכו בשנים הקרובות. במקביל דיווח העיתון כי השגרירויות הזרות בביירות ממתינות בציפייה לדבריו של נסראללה. העיתון "א-נהאר" מסר מפי מקורות בחיזבאללה כי המצע החדש הוא "היסטורי".

לפני כשבועיים בחר ארגון חיזבאללה בנסראללה לכהונה שישית כמזכיר הכללי של הארגון. הארגון הלבנוני מסר עוד כי סגנו של נסראללה, השייח' נעים קאסם, נבחר גם הוא לכהונה נוספת בתפקידו. הארגון אישר ברוב קולות מצע מדיני חדש, שעליו צפוי להכריז נסראללה היום.

הבחירות להנהגת חיזבאללה נערכות לרוב מדי שלוש שנים, אולם מאז הפעם האחרונה שבה נבחר נסראללה לתפקיד, בשנת 2004, לא נערכו בחירות. הסיבה לכך היא מלחמת לבנון השנייה שנערכה בשנת 2006 והביאה לדחייה בבחירות הפנימיות. נסראללה מכהן כמזכ"ל חיזבאללה מאז 1992, אז חוסל קודמו בתפקיד, השייח' עבאס מוסאווי.

ראש הממשלה הנבחר של לבנון, סעד אל חרירי, הגיש לפני כשלושה שבועות את רשימת השרים בממשלתו לנשיא, מישל סולימאן, לאחר שחיזבאללה ויתר מפלגות האופוזיציה הביעו הסכמה להצטרף אל הממשלה. על פי ההסכם, האופוזיציה בראשות חיזבאללה צפויה לאייש עשרה תיקים בממשלה החדשה שתוקם, הקואליציה בראשות חרירי תאייש 15 תיקים ונשיא לבנון מישל סלימאן ימנה חמישה שרים. שני נציגי חיזבאללה יכהנו כשרים באותה ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully