וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש גזר מאסרי עולם על האחים אוחנה

גלעד גרוסמן

30.11.2009 / 14:42

לאחר שהורשעו ברצח ובהריגה, גזר בית המשפט עונשים כבדים על האחים רפי ומשה אוחנה והוסיף למאסר עולם 10 ו-20 שנות מאסר. גם שותפם צ'רלי שטרית נשלח למאסר עולם

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: ענת ברק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר בצהרים (שני) מאסר עולם ועוד 20 שנה על רפי אוחנה. כמו כן גזר בית המשפט מאסר עולם ועוד 10 שנות מאסר על אחיו משה אוחנה וכן מאסר עולם ועוד 10 שנות מאסר על צ'רלי שטרית. השלושה הורשעו בין השאר ברצח של חיים שאבי והריגת תומר שבת בהוד השרון בחודש אוקטובר 2003.

בתחילת החודש הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את האחים רפי ומשה אוחנה ברצח של חיים שאבי והריגתו של תומר שבת במספרה בהוד השרון ב-2004. רפי הורשע גם בנסיון רצח של שלום דומרני ושמעון זריהן, אך זוכה במעורבות בניסיון לפגוע ביעקב אלפרון. משה הורשע גם בסיוע לניסיון לרצוח את דומרני. רפי ומשה אוחנה הוגדרו על ידי המשטרה כראשי אחת ממשפחות הפשע הגדולות בארץ.

משה אוחנה. אורי לנץ
עונש כבד. משה אוחנה/אורי לנץ

השופטים צבי גורפינקל, תחיה שפירא ושרה ברוש, קבעו שהעונש החמור ביותר יוטל על רפי אוחנה, שעמד בראש משפחת הפשע ואף הבטיח בונוס לרוצח השכיר ירון סנקר, בגין כל אדם שיהרג. הם גזרו על רפי מאסר עולם על הרצח, 20 שנה על ההריגה של תומר שבת, 20 שנה על ניסיון לרצח של שמעון זריהן ועוד 16 שנות מאסר על ניסיון רצח של שלום דומרני, אולם בשל מחדלי החקירה בפרשה ובשל טענת פרקליטו של אוחנה, עו"ד אביגדור פלדמן, להגנה מן הצדק, אוחנה ירצה בפועל רק מאסר עולם ועוד 20 שנה.

משה אוחנה, יד ימינו של רפי נידון למאסר עולם בגין הרצח ו-10 שנים על ההריגה וחמש שנים על סיוע לניסיון הרצח של שלום דומרני. הוא ירצה בפועל מאסר עולם ועוד 10 שנות מאסר. על צ'רלי שטרית שהיה "קצין המבצעים" של הארגון, נגזרו מאסר עולם על הרצח, 12 שנות מאסר על ההריגה, עוד 15 על ניסיון הרצח של שמעון זריהן ועוד 10 על ניסיון רצח של דומרני. הוא ירצה בפועל מאסר עולם ועוד 10 שנות מאסר. שטרית מרצה כעת עונש מאסר של 17 שנה על חלקו בפרשת המחסלים מבלארוס ולכן עונשו יחל לאחר שירצה 10 שנות מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הכרעת דין תיק אוחנה נובמבר 2009. אורי לנץ
מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. רפי אוחנה/אורי לנץ

בגזר הדין כתבו השופטים כי "כתוצאה מחיסול חשבונות, עקב סכסוכים בעולם התחתון, נשלחים רוצחים לחסל את יריבי שולחיהם. אם לא די בכך, כתוצאה מהפעילות הנפשעת, נגרמות לא אחת פגיעות באנשים חפים מפשע, עוברי אורח תמימים שאין להם כל יד ורגל בסכסוך שבין העבריינים".

עוד ציינו השופטים כי "תומר שבת לא היה היחיד שנרצח לשווא, עקב יריות שנועדו לחסל עבריינים. ידועים המקרים של ילדים, נערים ונערות, נשים תמימות ואזרחים עוברי אורח, שנהרגו רק משום שנקלעו באקראי לקרבות בין כנופיות פשע יריבות ונפלו קורבן בפיצוץ מטענים ורימונים או ליריות שכוונו לעבריינים. חובת בית המשפט לעמוד כחומה בצורה מול מעשים נפשעים אלה. בית המשפט חייב לתת הגנה לציבור האזרחים התמימים, שחפצים ללכת בשלווה ברחובות העיר ולבלות בחוף הים או במועדונים, מבלי שיד זדונית תפגע בהם".

התובע במשפט עו"ד נח בונה, מפרקליטות מחוז מרכז, אמר שגזר הדין הוא נקודת ציון במאבק בפשיעה. לדבריו, "המסר שיוצא מבית המשפט הוא שעבריינים אלימים צפויים לעונשים חמורים".

הגשת כתב האישום נגד האחים, שהיו בעבר מקורבים למשפחת אבוטבול ולזאב רוזנשטיין, נחשבה להישג גדול בזמנו, מכיוון שהיתה זו הפעם הראשונה שבה הצליחו במשטרה ובפרקליטות לקשר בין ראשי ארגון פשיעה למקרי רצח. עד אז הואשמו רק "חיילים" בארגונים בעבירות רצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully