וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה יכריז על מצע "היסטורי" לחיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.11.2009 / 14:04

החל נאומו של מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה בו הוא צפוי להכריז על מצעה החדש של תנועתו. עיתונים בלבנון: "החיזבאללה יוולד מחדש, מדובר במצע היסטורי"

העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח הבוקר (שני) כי המצע החדש שעליו יכריז השייח' חסן נסראללה לארגון החיזבאללה יוביל ל"לידה מחדש" מחדש של הארגון הלבנוני והוא עשוי לבשר על דרכו בשנים הקרובות. במקביל דיווח העיתון כי השגרירויות הזרות בביירות ממתינות בציפייה לדבריו של נסראללה. העיתון "א-נהאר" מסר מפי מקורות בחיזבאללה כי המצע החדש הוא "היסטורי". המצע המדיני החדש של ארגון חיזבאללה אושר על ידי ועידת הארגון לפני מספר ימים. המצע החדש יחליף את מצע הארגון הקודם שנקבע ב-1985.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. AP
המצע החדש יחליף את מצע הארגון הקודם שנקבע ב-1985/AP

לפני כשבועיים בחר ארגון חיזבאללה בנסראללה לכהונה שישית כמזכיר הכללי של הארגון. הארגון הלבנוני מסר עוד כי סגנו של נסראללה, השייח' נעים קאסם, נבחר גם הוא לכהונה נוספת בתפקידו. הארגון אישר ברוב קולות מצע מדיני חדש, שעליו צפוי להכריז נסראללה היום.

הבחירות להנהגת חיזבאללה נערכות לרוב מדי שלוש שנים, אולם מאז הפעם האחרונה שבה נבחר נסראללה לתפקיד, בשנת 2004, לא נערכו בחירות. הסיבה לכך היא מלחמת לבנון השנייה שנערכה בשנת 2006 והביאה לדחייה בבחירות הפנימיות. נסראללה מכהן כמזכ"ל חיזבאללה מאז 1992, אז חוסל קודמו בתפקיד, השייח' עבאס מוסאווי.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. AP, AP
נסראללה יודיע על המצע החדש שיבשר את "הלידה מחדש" של חיזבאללה/AP, AP

ראש הממשלה הנבחר של לבנון, סעד אל חרירי, הגיש לפני כשלושה שבועות את רשימת השרים בממשלתו לנשיא, מישל סולימאן, לאחר שחיזבאללה ויתר מפלגות האופוזיציה הביעו הסכמה להצטרף אל הממשלה. על פי ההסכם, האופוזיציה בראשות חיזבאללה צפויה לאייש עשרה תיקים בממשלה החדשה שתוקם, הקואליציה בראשות חרירי תאייש 15 תיקים ונשיא לבנון מישל סלימאן ימנה חמישה שרים. שני נציגי חיזבאללה יכהנו כשרים באותה ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully