וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שוטרי מג"ב תקפו צעיר ערבי

30.11.2009 / 14:00

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד שני שוטרי מג"ב. השניים מואשמים כי תקפו במספר מקרים צעיר ערבי עם אלה ומכשיר קשר וגרמו לו לחבלות בכל חלקי גופו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (שני) כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים, נגד שני שוטרי מג"ב מאור מליאנקר ויוסף דהן. על פי כתב האישום שהגיש עו"ד אמיל לוינסקי, השניים תקפו צעיר ערבי סמוך לשער האריות בעיר העתיקה. כתב האישום מייחס לשניים עבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות.

כתב האישום מייחס למלינאקר שני סעיפי אישום נוספים בעבירות של חבלה חמורה, תקיפה, מסירת ידיעה כוזבת ושיבוש הליכי משפט. בכתב האישום מצוין כי שני שוטרי מג"ב תקפו את הערבי בכמה מקרים. בתחילת חודש ספטמבר, "נעצר המתלונן והתכופף על מנת לשרוך נעליו. הנאשם מליאנקר דרש מהמתלונן להתרומם ולהמשיך בהליכה וכאשר זה לא נענה לדרישתו, הכה את המתלונן בפניו באמצעות מכשיר הקשר שהחזיק בידו".

בעימות אחר שהיה בין השניים ב-12 בנובמבר, ביקש השוטר מליאנקר מהמתלונן להציג בפניו תעודה מזהה ולהוציא את תכולת כיסיו לצורך בדיקה. בכתב האישום מצוין כי "המתלונן הסתובב לעבר הנאשם, העיר לו על טיב פעולותיו וביקש את פרטיו, הואיל ואופן עריכת החיפוש לא היה חוקי לדעת המתלונן. בתגובה נגח הנאשם עם ראשו בפניו של המתלונן, כאשר מעוצמת הנגיחה נפל המתלונן על ברכיו. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרם למתלונן שבר בחלק הקדמי של אפו".

ב-17 בנובמבר פגשו השוטרים מליאנקר ודהן במתלונן בעת שזה הלך לכיוון בית הקברות הצפוני בעיר העתיקה. על רקע בקשת השוטרים להציג תעודת זהות, פרץ ויכוח בין השלושה. המתלונן ביקש מהשוטרים לדבר עמו בצורה נאותה ובתגובה, "תפסו הנאשמים את ידיו של המתלונן והחלו לגרור אותו למקום חשוך, בטענה כי בכוונתם לערוך חיפוש בכליו".

עוד צוין בכתב האישום לגבי מקרה זה כי "המתלונן ביקש מהנאשמים שלא לקחת אותו למקום חשוך, הואיל וניתן לערוך חיפוש בנקודת המשטרה הסמוכה. אלה התעלמו, סחבו אותו לעבר בית הקברות החשוך. בהגיעם לשם, החלו הנאשמים להכות את המתלונן, כאשר אחד מהם תופס אותו בידיו והשני והשני מכה את המתלונן באמצעות אלה בגבו ומותנו. לאחר שהשוטר דהן הכה את המתלונן באגרוף לפניו, נפל המתלונן על הרצפה ושני הנאשמים המשיכו להכותו באמצעות מכות אלה בראשו, מכות בקצה הקנה של הנשק בחזהו ומותנו ובעיטות בכל חלקי גופו".

פרקליטו של דהאן, עו"ד דוד הלוי, אמר שדהאן מכחיש את האישומים. "מדובר בלוחם מג"ב שעד לא מכבר שירת את המדינה בצורה הטובה ביותר. מכתב האישום עולה שהמתלונן סירב להזדהות, סרב לחיפוש בכליו וברח ממעצר. מדובר בעבירה ברף התחתון של עבירות האלימות ושחרורו ממעצר מדבר בעד עצמו".

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב
  • מח"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully