וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי קבוצת דלק: 60 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

30.11.2009 / 12:58

הקבוצה שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה ובניהולו של אסי ברטפלד, רשמה רווחים לעומת הפסד של 612 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ובניהולו של אסי ברטפלד סיימה את הרבעון השלישי של 2009 ברווח נקי (המיוחס לבעלי המניות) של 60 מיליון שקל, לעומת הפסד של 612 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. ההפסדים נבעו בעיקר בשל ההפסדים הכבדים של 428 מיליון שקל שהסבה הפעילות של דלק נדל"ן, שהוצאה לפני כמה חודשים מתוך קבוצת דלק, ועברה לבעלות הישירה של קבוצת תשובה.

בנוסף לכך פעילות הפיננסים המרוכזת תחת חברות הפניקס וריפבליק הסבה לדלק ברבעון השלישי של 2008 הפסד של 167 מיליון שקל. את ינואר-ספטמבר 2009 סיימה דלק ברווח נקי של 440 מיליון שקל, לעומת הפסד של 371 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

מלבד הוצאת פעילות הנדל"ן מתוך הקבוצה, השיפור בתוצאות דלק ברבעון השלישי הושג בעקבות גידול ברווחים בפעילות חיפושי הגז והנפט ל-52 מיליון שקל, וכן בשל רווח של 13 מיליון שקל בגין הפעילות הפיננסית. הכנסות החברה ירדו ברבעון שלישי קלות, לעומת הרבעון המקביל, לכ-12 מיליון שקל.

אסי ברטפלד ציין כי "בחודשים האחרונים הפגינה קבוצת דלק יכולות גיוס מרשימות וביצעה מספר מהלכים משמעותיים שנועדו להגדיל את תזרים המזומנים שלה ומקורות החוב. מתחילת השנה גייסה קבוצת דלק 1.5 מיליארד בעלות מח"מ ארוך טווח אשר בחלקם הגדול מיועד למחזור חוב ולשחרור בטחונות קיימים. יתרון משמעותי נוסף שנוצר מהמהלך גיוס האג"ח הנ"ל שכשליש מהחוב של קבוצת דלק (סולו) הוסב לחוב שקלי נומינלי.

גיוסים רחבי היקף אלה מעידים יותר מכל על אמון המשקיעים בפעילות הקבוצה ועל עוצמתה ואינו דבר של מה בכך בתקופה של משבר כלכלי עולמי. בנוסף, החליפה החברה חוב צמוד מדד לחוב שקלי בריבית מצוינת, על מנת להגן על עצמה מסכנת התפרצות אינפלציונית.

הרבעון הרביעי יושפע לטובה מהשלמת מכירת 12% ממניות HOT תמורת כ-395 מיליון שקל, אשר יתרמו לרווח (לפני מס) כ-195 מיליון שקל וכן מכירת 2% ממניות דלק אנרגיה (על מנת לאפשר את כניסתה של דלק אנרגיה למדד תל אביב 100) אשר יתרמו כ-90 מיליון שקל לרווח (לפני מס). כמו כן, המדד הנמוך הצפוי להיות ברבעון הרביעי יקטין את הוצאות המימון של הקבוצה בצורה ניכרת".

ברטפלד הוסיף כי ב-9 החודשים הראשונים של השנה יישמה קבוצת דלק את האסטרטגיה לפיה תידבוק בהמשך השקעות ופיתוח של עסקי בשליטתה הליבה שלה: אנרגיה, גז, תשתיות, רכב ופיננסים - המהווים את מנועי הצמיחה העתידיים של הקבוצה. במסגרת זו הדגיש מנכ"ל קבוצת דלק את פעילות מגזר הגז אשר הציגו תוצאות שיא ברבעון השלישי, והכנסות של 152 מיליון שקל, אשר בלטו באופן מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully