וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה האכיפה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות

30.11.2009 / 11:46

חמישה ימים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על הקפאת הבנייה בהתנחלויות, החלו פקחי המנהל האזרחי לאכוף את התהליך. המתנחלים: "נמשיך לבנות למרות הצווים"

פקחי המנהל האזרחי בליווי כוחות ביטחון עורכים הבוקר (שני) סיורים ביישובים בגוש עציון ובבנימין במטרה לאכוף את הקפאת הבנייה, עליה הוחלט בקבינט המדיני בשבוע שעבר. הפקחים צפויים להוציא צווי הפסקת עבודה למבנים שהעבודות בהם נמצאות בתחילתן. בין היתר מתבצעת כעת אכיפה ביישובים אפרת, נילי, נעלה, בית אל ונוקדים. "נוכחות הפקחים בשטח רק מוכיחה עד כמה הצו יותר דרקוני מזה שפורסם בתקשורת", אמר לוואלה! חדשות ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי, "כל הבנייה בשטחנו מתבצעת על פי היתרים בתוקף".

המנהל האזרחי חילק עד כה כ-20 צווי הפסקת עבודה בהתנחלויות. בנוסף הוחרמו שני טרקטורים בהתנחלות מתיתיהו ובנוקדים. אירוע חריג נרשם בנוקדים, שם מתקיים כעת עימות בין פעילי ימין ותושבי המקום לבין הפקחים, זאת על רקע החרמת רכב שעסק בעבודות.

בתוך כך נפגשו ראשי מועצת יש"ע עם שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס בלשכתו. המתנחלים אמרו לאטיאס כי על אף הצו, בכוונתם להמשיך בבנייה. "שום החלטה תבוסתנית של הממשלה לא תסיט אותנו מהמשך בניית הארץ", אמרו ראשי המועצה לאטיאס, שבמהלך הפגישה אמר כי יבחן דרכים על מנת להמשיך את פיתוח יהודה ושומרון על אף צווי ההקפאה במסגרת החוק.

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
"כל הבנייה בשטחנו מתבצעת על פי היתרים בתוקף"/רויטרס

בתוך כך, "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" עתר היום לבית המשפט העליון נגד הקבינט המדיני-ביטחוני, שר הביטחון אהוד ברק והממשלה, בדרישה שיוציא צו ביניים שימנע את הקפאת הבנייה בשטחים. לטענת הפורום, ההחלטה להקפיא את הבנייה פוגעת באופן חמור בזכויות יסוד של תושבי יהודה ושומרון וגורמת להם נזקים כבדים. "יודגש כבר כעת, כי אין כל שיקולים ביטחוניים העומדים בבסיס החלטה זו והקבינט אף לא טען כי יש שיקולים כאלו", נכתב בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי פוקס.

עוד נטען, שההחלטה היתה צריכה להתקבל בממשלה ולא בקבינט, ולכן צו ההקפאה אינו חוקי. "מדובר במחטף של ראש הממשלה. ביודעו כי מדובר בהחלטה הכוללת פגיעה חמורה בתושבי יהודה ושומרון וכי יהיה קשה עד מאוד, להעבירה בממשלה, לכן החליט 'מהיום להיום' להביאה לוועדת שרים לענייני ביטחון לאומי, אשר בה יש לו רוב מוצק. אין כל אפשרות להגיש ערר עליה לממשלה וכל אשר נעשה בה סודי ביותר", נטען בעתירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש המשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה בנושא הקפאת הבנייה.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"צעד לא קל, צעד כואב". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ביום רביעי שעבר אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הקפאת הבנייה בהתנחלויות לעשרה חודשים כפי שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהצעה תמכו 11 שרים והשר היחידי שהתנגד היה השר עוזי לנדאו, שרי ש"ס אלי ישי ואריאל אטיאס נעדרו מהישיבה. במסיבת עיתונאים שקיים בלשכתו ובה הכריז על הקפאת הבנייה בהתנחלויות, אמר נתניהו כי "זה צעד לא קל, כואב, ואנחנו נוקטים אותו מתוך שיקולים לאומיים כדי להתקדם בנתיב השלום. הבהרתי פעמים רבות שבכוונתי לפעול בנחישות עם שותפינו האמריקאים כדי להשיג הסכם שלום".

נתניהו הוסיף כי "אני מקווה שהפלסטינים והעולם הערבי ישכילו לנצל את ההזדמנות כדי לקדם את תהליך השלום. לגבי ירושלים עמדתי ידועה היטב אני לא אשים שום הגבלה על הבנייה בירושלים בירתנו ואדאג שיהיה יחס הוגן לכל תושבי העיר".

"בתום ההקפאה נשוב למדיניות הבנייה של הממשלות הקודמות", הוסיף נתניהו. בפנייה לרשות הפלסטינית אמר ראש הממשלה כי "אני קורא לשכנינו, זהו הזמן לקדם את השלום עשינו צעד חשוב והציבור בישראל מצפה מכם לצעד אמיץ. בואו נעשה ביחד שלום". נתניהו הדגיש כי "צריך לאפשר לתושבים הישראלים ביהודה ושומרון חיים נורמליים ולכן נמשיך לבנות מבני ציבור, בתי כנסת גני ילדים ובתי ספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully