וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: הקפאת הבנייה בהתנחלויות לא חוקית

30.11.2009 / 11:28

מאבק המתנחלים נגד הקפאת הבנייה בגדה הגיע לבית המשפט העליון. "מדובר במחטף של ראש הממשלה שיודע כי מדובר בהחלטה הפוגעת בתושבי יהודה ושומרון"

"הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" עתר היום (שני) לבית המשפט העליון נגד הקבינט המדיני-ביטחוני, שר הביטחון אהוד ברק והממשלה, בדרישה שיוציא צו ביניים שימנע את הקפאת הבנייה בשטחים. לטענת הפורום, ההחלטה להקפיא את הבנייה פוגעת באופן חמור בזכויות יסוד של תושבי יהודה ושומרון וגורמת להם נזקים כבדים. "יודגש כבר כעת, כי אין כל שיקולים ביטחוניים העומדים בבסיס החלטה זו והקבינט אף לא טען כי יש שיקולים כאלו", נכתב בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי פוקס.

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
"הקפאת הבנייה פוגעת באופן חמור בזכויות היסוד של תושבי יו"ש/רויטרס

עוד נטען, שההחלטה היתה צריכה להתקבל בממשלה ולא בקבינט, ולכן צו ההקפאה אינו חוקי. "מדובר במחטף של ראש הממשלה. ביודעו כי מדובר בהחלטה הכוללת פגיעה חמורה בתושבי יהודה ושומרון וכי יהיה קשה עד מאוד, להעבירה בממשלה, לכן החליט 'מהיום להיום' להביאה לוועדת שרים לענייני ביטחון לאומי, אשר בה יש לו רוב מוצק. אין כל אפשרות להגיש ערר עליה לממשלה וכל אשר נעשה בה סודי ביותר", נטען בעתירה.

אתמול הורה שר הביטחון אהוד ברק לאנשי משרדו לגייס ולהכשיר במהירות האפשרית פקחי בנייה חדשים, שיאכפו את החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להקפיא למשך 10 חודשים את הבנייה בהתנחלויות. כיום פועלים רק 14 פקחי בנייה באזורי יהודה ושומרון, אך בעקבות הוראת שר הביטחון, יגויסו ויוכשרו 40 פקחים חדשים בתוך שבועיים. בהמשך יגויסו עוד עשרות פקחים שיוודאו את יישום החלטת הקבינט. האכיפה תבוצע במאמץ משולב של משטרת ישראל, מג"ב והמנהל האזרחי, ובאחריות כוללת של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully