וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מומחי סבא"א ביקרו בכור הסורי שהותקף"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.11.2009 / 11:07

העיתון הקטארי "אל-ווטן" דיווח שמומחי סבא"א נטלו דגימות מהקרקע כדי לעמוד על מקור האורניום שנמצא שם. "בדמשק טוענים שמקור האורניום הוא בפצצות שהטילה ישראל"

משלחת מומחים מטעם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ערכה "ביקור חשוב" בסוריה, במהלכו ביקרה באזור מתקן הגרעין ממזרח לדיר א-זור שהופצץ על ידי ישראל – כך דיווחו הבוקר (שני) מקורות סורים המוגדרים "מהימנים" לעיתון "אל-ווטן" הרואה אור בקטאר. על פי המקורות, חברי המשלחת נטלו דגימות מהקרקע במקום כדי לעמוד על מקור האורניום שנמצא שם.

"סוריה העבירה למשלחת את כל המידע שביקשה וענתה על כל השאלות של חבריה", ציינו המקורות, שהוסיפו עוד כי מקור האורניום שנמצא במקום עורר את עניינה של המשלחת. "דמשק העריכה כי מקור האורניום הוא בפצצות גרעין טקטיות שהטילה ישראל בעת שהפציצה את המתקן", אמרו עוד.

המקורות הסורים זעמו על כך שישראל ומתקני הגרעין שלה אינם נתונים לפיקוח של הסוכנות לאנרגיה אטומית. "זה בלתי מתקבל על הדעת ובלתי מובן", אמרו. "זו דוגמא ברורה לצביעות הבינלאומית. הרי גורמים בינלאומיים מדברים על כך שישראל מחזיקה בארנסל גרעיני הכולל יותר מ-200 טילים גרעיניים".

העיתון דיווח עוד כי משלחת המומחים ביקרה גם במתקן גרעיני בסמוך לדמשק, שנבנה בשיתוף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. המקורות חזרו על עמדתה של סוריה לפיה המזרח התיכון צריך להיות נקי מנשק להשמדה המונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully