וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד התיירות מתנגדים לבנייה בפלמחים

אייל דץ

30.11.2009 / 11:29

שר התיירות מצטרף למתנגדים לתוכנית הבנייה בחוף פלמחים משום שהיא פוגעת בערכי הסביבה. "בכל פרויקט צריך למצוא איזון בין פיתוח תיירותי לבין שמירה על ערכי הטבע"

מנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר יציג מחר (שלישי) בפני הוועדה לביקורת המדינה את התנגדות שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לתוכניות הבנייה בחוף פלמחים כפי שהן מופיעות במתכונתם הנוכחית. במשרד התיירות אומרים כי במשרד מתנגדים לתוכנית הבנייה משום שהיא נעדרת איזון ופוגעת בערכי הסביבה והטבע.

גורמים במשרד התיירות אמרו לוואלה! חדשות כי במסגרת מהפכת התיירות שהשר מוביל, תומך המשרד בהקמת בתי מלון חדשים בכל מיני רמות מחיר וככל הנראה כבר בשנה הבאה יורגש מחסור בחדרים פנויים לתיירים, אולם לא מדובר בבנייה בכל מחיר: "בכל פרויקט צריך למצוא איזון הולם בין פיתוח מלונאי ותיירותי מחד ובין שמירה על רווחת חיי התושבים וערכי הטבע והסביבה. הפרויקט בפלמחים, במתכונתו הנוכחית, נעדר איזון זה ולכן השר והמשרד אינם תומכים בו". אמרו במשרד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המבקר גילה ליקויים חמורים בפעילות מנהל מקרקעי ישראל. לינדנשטראוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – מרכז, להקפיא את הליכי התכנון של תוכנית הבנייה בחוף פלמחים לבקשת השר להגנת הסביבה גלעד ארדן. עד להחלטה של היועץ המשפטי לממשלה בנושא ממצאי דו"ח הביקורת של מבקר המדינה בנושא. הוועדה היתה אמורה לדון בהסדרי החנייה בתוכנית, אולם בעקבות דו"ח מבקר המדינה ופנייתו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן לוועדה, החליטו חבריה כי אין טעם לדון בתוכנית וכי הם מעבירים את הכדור ליועץ המשפטי לממשלה. הוועדה אמורה לקבל עדכון תוך תקופת זמן של עד שלושה חודשים בנוגע להחלטתו של היועץ המשפטי.

בדו"ח של מבקר המדינה על הבנייה בחוף פלמחים, קבע המבקר מיכה לינדנשטראוס כי "גילה ליקויים חמורים הן בפעילות של מינהל מקרקעי ישראל והן בהליכי התכנון שייעדו את הקרקע להקמת כפר נופש". המבקר קרא ליועץ המשפטי לממשלה לבטל את תוכנית הבנייה. לדבריו, על רשויות המדינה לבחון מחדש אם המשך ההתקשרות עם היזם משרת את האינטרס הציבורי של שמירת הסביבה החופית ונגישותה לציבור. בעקבות הדו"ח קרא השר ארדן לוועדה המחוזית לדון בביטול אישורי הבנייה וזאת לאור הפגמים שנתגלו. "זהו דו"ח חמור ביותר שמוכיח שהרשויות טרם הפנימו שחוף הים הוא משאב ציבורי ושחייבים לאפשר גישה פתוחה ושוויונית אליו לכל הציבור"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מחאה על בניה בחוף פלמחים. איריס דומאני
מחאה על בניה בחוף פלמחים/איריס דומאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully