וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העסקה תידחה אם לא ישוחררו אסירים כבדים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.11.2009 / 9:30

על פי דיווחים לעיתונים זרים עסקת שליט הגיע לשלב מתקדם אך מחלוקת בנוגע למספר אסירים כבדים עלולה לעכבה. העסקה תתבצע בארבעה שלבים

גורם בכיר בחמאס מסר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון כי חמאס עלול לדחות את ביצוע העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. לדברי הגורם העסקה תידחה אם ישראל לא תסכים לשחרר מספר אסירים בכירים כגון איברהים חאמד שנידון לעשרות שנות מאסר בגין רצח ישראלים. לדבריו, חמאס העביר מסר זה גם לישראל דרך המתווך הגרמני. הגורם סרב להתייחס לאופן העברתו של שליט למצרים ואמר רק כי הדבר ייעשה בחשאיות גמורה.

"ביומיים האחרונים הגיעו חמאס וישראל לשלב מתקדם במגעים לגיבוש עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט", דיווח מקור פלסטיני המוגדר "מהימן". על פי המקור, הן חמאס והן ישראל ממתינות לתשובת האחרת בימים הקרובים בכל הנוגע להצעה שהעבירה כל אחת מהן למתווכים הגרמנים.

במקביל דיווח הבוקר עיתון קטארי מפי גורם המקורב לחמאס כי על פי הצעה שהגיש הארגון למתווך הגרמני, העסקה מורכבת מארבעה שלבים ולא משלושה: בתחילה תשחרר ישראל 100 אסירים "כבדים" שנידונו למאסרי עולם, לאחר מכן יעביר חמאס את שליט למצרים, שם ייבדק על ידי רופאים ישראלים. לפני שיועבר ארצה, תשחרר ישראל את יתר 350 האסירים מתוך 450 האסירים ה"כבדים". בשלב השלישי יועבר שליט לישראל ובמקביל תשחרר ישראל עוד אסירות, אסירים קטינים ואסירים חולים. בשלב הרביעי תשחרר ישראל 550 אסירים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully