וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצים יקבלו כ-500 מ' ש"ח עבור השוק הסיטוני

מאת עמירם כהן

30.11.2009 / 10:50

לפי הערכות של בעלי מניות בתנובה, החברה עשויה לחלק חלק ניכר מהתמורה שתקבל ממכירת חלקה בשוק הסיטוני כדיווידנד לבעלי המניות

חלקם של תאגידי הקיבוצים ממכירת חלקה של תנובה בשוק הסיטוני בתל אביב עשוי להסתכם ב-500-450 מיליון שקל (לפני מס).

לפי הערכות של בעלי מניות בתנובה, החברה עשויה לחלק חלק ניכר מהתמורה שתקבל ממכירת חלקה בשוק הסיטוני כדיווידנד לבעלי המניות. תנובה כבר העבירה לפני כמה חודשים דיווידנד ראשון לאחר רכישת השליטה בה בידי אייפקס-שמיר ב-570 מיליון שקל.

בכיר בתאגידי הקיבוצים, המחזיקים ב-23.3% ממניות תנובה, אמר כי הדיווידנד ישמש את התאגידים להחזר הלוואות שלקחו מהבינלאומי ומהפועלים כדי לממן את רכישת אחזקותיהם בתנובה (23.3%).

בתגובה לפרסומים שלפיהם מתכוון מאיר שמיר - באמצעות מבטח שמיר שבשליטתו המחזיקה ב-20.7% מתנובה - לרכוש מתאגידי הקיבוצים את אחזקותיהם באמצעות מימוש האופציה שניתנה לו על ידם בהסכם למכירת תנובה לאיפקס-שמיר, אמר בכיר בתאגידי הקיבוצים, כי לשמיר לא ניתנה כל אופציית CALL לרכוש מהם מניות (במחיר בו נמכרו לאיפקס-שמיר) וגם אין בכוונתם למכור לו מניות.

לדבריו, בידי התאגידים אופציית PUT שקיבלו משמיר למכור לו את המניות שבאחזקתם אם ירצו בכך, אך אין בכוונתם לממש את האופציה שקיבלו בשל התוצאות הטובות שהשיגה תנובה ב-2008 והתמורה האטרקטיבית שתקבל מחלקה במכירת השוק הסיטוני.

"לא נמכור לשמיר את חלקנו בתרנגולת המטילה ביצי זהב במחיר של עוף קפוא בסופרמרקט", אמר הבכיר והוסיף כי התאגידים הקיבוציים ימשיכו לחזק את מעמדם בתנובה על בסיס הזדמנויות עסקיות, ורכישת מניות ממושבים וקיבוצים שעדיין ממשיכים להחזיק בהן.

לפני כמה חודשים העריכו בעלי מניות בתנובה כי התייעלות תשלובת החלב והשינויים המבניים שנעשו בחברה מאז נמכרה לאיפקס-שמיר העמידו את פוטנציאל הרווח השנתי בחברה על 400 מיליון שקל, וכי בעלי המניות יחזירו לעצמם את השקעתם ברכישת החברה בתוך חמש שנים מהרכישה.

לפני כמה חודשים מכרה תנובה את מתחם הקאנטרי קלאב ב-405 מיליון שקל. "בתוך שלוש שנים נחזיר את כל ההשקעה שהשקענו ברכישת מניות תנובה בעבור הקיבוצים ולאחר מכן נתחיל לראות רווחים", אמר הבכיר, שהעריך כי גם איפקס תתמוך בחלוקת דיווידנד, "כדי למחזר את ההצלחה שלה במכירת בזק לשאול אלוביץ' ולהשיג רווח הון גדול. אני מאמין שבתוך שלוש שנים איפקס תחזיר את כל ההשקעה שלה בתנובה ותצא ממנה באקזיט גבוה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully