וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבקנים באפריקה מתחבאים מחשש לחייהם

לפחות 10,000 לבקנים חיים במסתור ביבשת השחורה, לאחר שבשנתיים האחרונות נרצחו עשרות מהם, גופותיהם בותרו וחלקי גופם נמכרו לרופאי אליל

כעשרת אלפים לבקנים מתחבאים במזרח אפריקה בשל חשש שיירצחו, גופותיהם יבותרו וחלקי גופם יימכרו לרופאי אליל, כך גילה דו"ח של הצלב האדום שנחשף היום (ראשון) על ידי רשת CNN.

לבקנות היא מוטציה גנטית הגורמת לחוסר פיגמנטציה בעיניים, בעור ובשיער ולרגישות לאור, כאשר הלבקנים באפריקה סובלים בנוסף גם מאפליה ומבידול. בבורונדי וטנזניה נחשבים חלקי גופות של לבקנים כבעלי כוחות מיוחדים, המביאים עושר ומזל טוב למחזיק בהם. כנופיות של חמושים תוקפות אזרחים לבקנים, קוטעים אברים חיצוניים ופנימיים מגופם ומוכרים אותם לרופאי אליל. בעקבות כך נמלטו אלפי לבקנים במדינות הללו מבתיהם והם מתחבאים בבתי ספר למוגבלים בטנזניה ובמקלטי חירום שהוקמו על ידי המשטרה בבורונדי.

"אלפי לבקנים נוספים ברחבי המדינה אינם מסוגלים לנוע בחופשיות בכדי לערוך קניות, ללמוד או לעבוד את אדמתם, בשל חשש מחוטפי הלבקנים", נכתב בדו"ח של הצלב האדום.

גורמים בממשלת טנזניה מסרו כי כוחות משטרתיים מיוחדים פרושים ברחבי המדינה בכדי לסייע ללבקנים, אולם אותם גורמים הודו כי הממסד מתקשה מאוד להתמודד עם התקיפות, שרובן מתרחשות באזורים כפריים נטושים. "אין לנו מספיק משאבים באזורים הללו. זה לא קל, אבל אנחנו מנסים למפות את האזורים בהם הלבקנים גרים, בכדי שנוכל להגן עליהם", אמר לוקה היילו, עוזר למפקד המשטרה המקומית.

מאז שנת 2007 נהרגו לפחות 44 לבקנים בטנזניה ו-14 נוספים בבורנדי. בתחילת החודש גזר בית המשפט בטנזניה גזר דין מוות על ארבעה בני אדם שרצחו אזרח לבקן ומכרו את חלקי גופו. בשנתיים האחרונות נידונו שבעה בני אדם למוות באשמה שרצחו יותר מ-50 לבקנים בטנזניה, בינהם ילדים, ושבעה חשודים נוספים ממתינים למשפטם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully