וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי כפיר התעללו בפלסטינים והורדו בדרגה

יהושע בריינר

29.11.2009 / 20:26

בית הדין הצבאי ביפו הוריד בדרגה ארבעה לוחמים שהורשעו בפגיעה ב-13 עצירים פלסטינים. "מדובר במעשים מקוממים שנוגעים בביזוי, התעמרות והשפלה. מדובר אף בנזק לתדמית צה"ל ולמדינת ישראל"

בית הדין הצבאי ביפו החליט הערב (ראשון) להוריד בדרגה ארבעה לוחמים בחטיבת כפיר שהורשעו כי פגעו בפלסטינים. הארבעה הורשעו כי בשנת 2006 הכריחו 13 עצירים פלסטינים לאכול במבה והיכו אותם. החיילים חוייבו בנוסף לשלם קנס של 1,800 שקלים כל אחד. השופטים ציינו כי "מדובר במעשים מקוממים שנוגעים בביזוי, התעמרות והשפלה".

אילוסטרציה. שרון בוקוב
החיילים התעללו ב-13 עצורים פלסטינים כשעיניהם מכוסות והם אזוקים/שרון בוקוב

חמשת החיילים נעצרו בחשד להתעללות אולם לאחר דין ודברים בין עורכי דינם לפרקליטות הוחלט להקל בסעיף העבירה להתנהגות שאינה הולמת וחריגה מסמכות. מכתב האישום עולה כי במהלך האירוע היכו החיילים את העצירים שחילקו להם מספרי ברזל תוך שהם טופחים בחוזקה על גופם. בזמן שהיו אזוקים הוליכו אותם במעגלים בבית הדין ואחד החיילים סטר בפני הפלסטינים, בהמשך האכילו אותם במבה כשהם אזוקים.

"מדובר במעשים מקוממים שבוצעו על ידי בני אנוש בשעה שהעצורים היו בבחינת חסרי ישע". אמר השופט סא"ל רוני פנחס בגזר הדין, "מעשי החיילים מטילים כתם על דמות הצבא ועל דמות חייליו. יש במעשים אלה כדי להשפיל ולבזות את אותם עצורים. הנזק ממעשי הנאשמים הינו רחב מהמקרה הקונקרטי שכן מדובר אף בנזק לתדמית צה"ל ולמדינת ישראל".

עורכי דינם של שניים מהנאשמים החיילים, עו"ד רובי שרעבי ושחר חצרוני אמרו לוואלה! חדשות כי "לאחר מאבק ארוך ברשויות התביעה ובמהלך חקירת הפלסטינים הצלחנו להוכיח כי הנאשמים ביצעו עבירה על גבול המשמעת ולפיכך כתב האישום תוקן משמעותית. בית הדין ערך איזון ראוי בין נסיבות המקרה ובהתחשב בתיקון המשמעותי בכתב האישום נתן את העונש הראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully