וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לא נדבר על שליט עד שישוחרר"

ניר יהב, מערכת וואלה! חדשות

29.11.2009 / 20:01

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, הבהיר כי "כל דיבור על פרטי העסקה רק יפגע בהצלחתה". מוקדם יותר חשפה המדינה כי 980 אסירים עתידים להשתחרר במסגרת העסקה

תאגיד כאן

(צילום: הערוץ הראשון)

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, הבהיר היום (ראשון) כי ארגונו לא ידבר על גלעד שליט עד שישוחרר מהשבי. בשיחה עם העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" אמר אבו זוהרי כי הארגון החליט שלא למסור פרטים על העסקה כל עוד לא הושלמה. "המשא ומתן מתנהל באופן חשאי, וכל דיבור על פרטי העסקה רק יפגע בהצלחתה", הוסיף. הוא סרב להגיב לדיווחים על כך שחמאס עומד על כך שבכיר פתח מרוואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת יהיו כלולים בעסקה.

גלעד   שליט. GettyImages
"אם וכאשר עסקה תתגבש, יובאו כל השיקולים בפני הממשלה לשם הפעלת שיקול דעתה"/GettyImages

בתוך כך הגישה הערב המדינה את תגובתה לעתירה של ארגון אלמגור ומספר משפחות שכולות בדרישה לפרסם את שמות האסירים הצפויים להשתחרר בעסקת שליט. המדינה מסרה כי מדובר ב-980 אסירים שישוחררו ששמותיהם הועברו על ידי חמאס, אליהם יווספו 530 אסירים נוספים אותם תבחר ישראל. "אם וכאשר עסקה תתגבש, יובאו כל השיקולים וכל המידע הרלוונטי בפני הממשלה לשם הפעלת שיקול דעתה", נמסר. בהמשך לכך, במתכונת של שחרור חד צדדי כמחווה לעם הפלסטיני אמורים להשתחרר עוד 530 מחבלים נוספים, אותם תבחר ישראל.

למעשה, דחתה המדינה את הדרישה לפרסם את שמותיהם של האסירים במועד זה. "ככל שהמשא ומתן יבשיל והסיכום יקבל את אישורה של הממשלה - תפורסם רשימת האסירים לידיעת הציבור", מסר עו"ד ענר הלמן שהגיב מטעם המדינה לבית המשפט העליון. עוד נאמר כי "שחרור האסירים הינו אירוע מסוג מיקוח, בו ניתן לראות כ'פיגוע מתמשך', במסגרתו ישראל מנסה להשיג את המחיר הנמוך ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עסקת הקלטת עם חמאס. רויטרס
"הודעת המדינה מאשרת את השימוש הבעייתי בצנזורה כדי להסתיר את פרטי העסקה"/רויטרס

באשר לשמירה על סודיות העסקה נמסר כי "שני הצדדים התחייבו בפני המתווך הגרמני כתנאי למשא ומתן, כי הפרטים יישמרו בדיסקרטיות מלאה וזאת על מנת לאפשר מו"מ אפקטיבי בין הצדדים שלא ינוהל באמצעות וע"י התקשורת".

עוד נכתב בתגובת הפרקליטות לעתירה, שמתייחסת גם לצנזורה על ידיעות הקשורות לעסקה, כי הצנזורה אינה מונעת דיון ציבורי על העסקה ומחירה. "אין צורך להכביר במלים אודות רגישותו של המו"מ הנוכחי, הטומן בחובו באופן אינהרנטי דילמות קשות ומורכבות - אנושיות, ביטחוניות, מדיניות וציבוריות - אשר מצויות - וראוי שיהיו מצויות - בלב השיח הציבורי", נכתב בתגובה. בעתירה מובהר כי הממשלה שומרת בשלב זה על עמימות בנוגע לפרטי המו"מ כדי לא לגרום להקצנה ולפגוע בו וגם כי התחייבה בפני המתווך הזר לשמור על פרטי המשא ומתן בדיסקרטיות מלאה.

מארגון אלמגור נמסר כי "הודעת המדינה מאשרת את השימוש הבעייתי בצנזורה כדי להסתיר מהעם בישראל את פרטי העסקה המתגבשת ולמנוע דיון ציבורי ענייני". עו"ד נפתלי ורצברגר הוסיף כי "הניסיון להסתיר ולערפל את הכול בעייתי מאוד. ניסיון העבר מלמד שלאחר מעשה הממשלה מכה על חטא ומצטערת על עסקאות כמו זאת, שנעשו גם הן בלחץ המשפחות, כמו עסקת ג'יבריל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully