וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אפילו רבין לא הקפיא כך את הבנייה"

פנחס וולף

29.11.2009 / 19:22

יו"ר מפלגת העבודה פירט את הישגי סיעתו בממשלה וביקר את קבוצת המורדים. "בלי העבודה לא היתה השהיית בנייה ומו"מ מדיני". ח"כ בן סימון קרא לברק לחבק את המורדים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

שר הביטחון אהוד ברק, נשא היום (ראשון) דברים בלשכת מפלגת העבודה, בהם ירה חצי ביקורת לקבוצת המורדים שזה זמן רב דורשים כי המפלגה תצא מהממשלה. "הדבר העיקרי שיש לומר הוא שגם אלו שהטילו ספק וביקרו את הצטרפותנו לממשלה, צריכים לדעת שבלי מפלגת העבודה בממשלה לא היתה השהייה בבנייה החדשה ביהודה ושומרון ולא היה ניסיון לעלות על מסלול המשא ומתן".

ברק פירט בפני חברי סיעתו את פרטי הקפאת הבנייה וסיפר כי הצעד כולל גם ההשהייה באישורי בנייה שניתנו כבר, "עצירת הבנייה לא כוללת 700 בניינים עם 2,500 יחידות דיור שנמצאים באמצע הליכי הבנייה, ועוד 490 יחידות דיור שאישרנו לפני כמה חודשים", אמר.

אהוד ברק בעצרת לציון 14 שנים לרצח רבין. אורי לנץ
"אפילו בזמן רבין לא היתה הקפאה כזו". ברק/אורי לנץ

"הצעד הזה הוא חסר תקדים והוא לא קרה אצל אולמרט, לא אצל שרון, ולא בתקופתי ואפילו לא אצל יצחק רבין", הצהיר שר הביטחון, "לראשונה משהים למשך תקופה ארוכה את כל הבנייה החדשה ונותנים בכך הזדמנות לתהליך השלום לעלות על מסלול המשא ומתן". הוא הוסיף שעם זאת ציפיותיו מהפלסטינים נמוכות וש"איש אינו משלה את עצמו שרק נודיע על ההחלטה והפלסטינים יפלו לזרועותינו".

אז פנה ברק לתאר את הישגי המפלגה בממשלה, "מפלגת העבודה גם נלחמה בנושא פיצול היועץ המשפטי לממשלה, עיסקת החבילה והתקציב. אי אפשר שלא להודות ביושר שדרכה של העבודה מצטיירת כהוויה מרכזית בממשלה הנוכחית. הממשלה מבינה היטב את הצורך במשא ומתן ישיר והצורך להביא למציאות של שתי מדינות לשני עמים שיביא לקץ הסכסוך". הוא סיכם כי "המציאות ולא רק ההיסטוריה ישפטו אותנו על הדבר הזה ובעיקר עליו".

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
הוקפאו גם אישורי בנייה שניתנו. בנייה ביו"ש/רויטרס

גם שר התמ"ת בנימין בן אליעזר פיאר את הישגי המפלגה. "אני חוכך בדעתי מה היה קורה אילו לא היינו בממשלה", פתח בן אליעזר את דבריו. "העובדה שראש הממשלה קם ואומר 'אני מקפיא את הבנייה' לא באה לבד, אלא משום שמפלגת העבודה מבטיחה שהממשלה תלך בנתיב הנכון. אני מצטער על כך שלא כל הח"כים פה, על אלו שפוטרים עצמם בכך שהם מצפצפים על כל מי שנמצא פה, ויש הרושם שהם חושבים שהכול שייך להם", עקץ בן אליעזר את חברי הסיעה שלא נכחו בישיבה.

חבר הכנסת דניאל בן סימון ששוקל את המשך דרכו במפלגה נראה מפויס מתמיד. "לא עזבתי ולא נשארתי, אני בדיוק באותו מקום", הבהיר בן סימון. הוא קרא לברק לנסות ולהשיב את חברי הכנסת המורדים של המפלגה ואמר כי "הם עדיין משפחה בעיני וצריך לעשות מאמץ גדול להחזיר אותם הביתה". בן סימון הוסיף כי הוא "תומך בנתניהו", שלדבריו אימץ את משנת העבודה, "אולי אנחנו ספקי הרעיונות, אולי הפלוגה המסייעת, וגם זה חשוב", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully