וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסביות יוכלו לתרום ביציות לבנות זוגן

גלעד גרוסמן

29.11.2009 / 19:08

היועץ המשפטי לממשלה החליט להנחות את משרד הבריאות שלא לאסור תרומת ביציות בין בנות זוג. עם זאת הדגיש שאין מדובר "בהכרה בסטטוס משפחתי חדש"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הנחה היום (ראשון) את משרד הבריאות שלא לאסור או להגביל תרומה של ביצית שנשאבה מאישה שעוברת טיפולי הפריה והועברה לבת זוגתה, אלא אם ישנו חשש שהדבר עומד בסתירה לתקנת הציבור, דוגמת מקרים שבהם קיים חשש שהדבר נעשה תוך ניצול מצוקה או לשם סחר בביציות.

מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה. אורי לנץ
מזוז קבע שעצם העובדה שמדובר בתרומה בין בנות זוג אין בכך "מעשה העומד בסתירה לתקנות הציבור"/אורי לנץ

מזוז דן לאחרונה בנושא תרומת ביציות בין בנות זוג, בעקבות מספר פניות שקיבל משרד הבריאות לאשר תרומה והשתלה של ביצית שתרמה אישה לבת זוגתה. בהודעה שפרסם היום משרד המשפטים נמסר כי "אין לאסור או להגביל תרומה של ביצית שנשאבה מאישה בהליך כדין בהתאם לתקנות, והמיועדת לבת זוגתה, איתה היא חולקת משק בית משותף".

מזוז קבע שעצם העובדה שמדובר בתרומה בין בנות זוג אין בכך "מעשה העומד בסתירה לתקנות הציבור". עם זאת, הוא הבהיר ש"כפי שהובהר כבר בעבר בסוגיות אחרות הנוגעות לזכויות בני זוג מאותו מין, אין לראות בעמדה זו משום יצירה או הכרה בסטטוס משפחתי חדש".

הוא הוסיף שהמצב המשפטי הנוכחי, ששולל קטגורית תרומת ביציות בנסיבות שאינן במסגרת טיפול רפואי עקב ליקויי פוריות של התורמת כאמור - אינו משביע רצון. הוא קרא לקדם הצעת חוק שהוכנה לאחרונה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully