וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נבנה עוד 10 מתקנים להעשרת אורניום

ממשלת טהרן ממשיכה להתגרות במדינות המערב, ובעוד הן מנסות למצוא דרכים להפסיק את תוכנית הגרעין האירנית, הודיעה אירן כי תבנה מתקנים נוספים דוגמת זה שבנתנז. ארה"ב: "זו הפרה נוספת"

אירן ממשיכה להתגרות במדינות המערב, הדורשות ממנה להפסיק את תוכנית הגרעין שלה. ממשלת אירן הודיעה היום (ראשון) כי היא פועלת לבנות עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום בחודשים הקרובים. בישיבה שנערכה היום הורתה הממשלה, בראשותו של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, לסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה לתכנן, בתוך חודשיים, את הקמתם של עשרה מתקני העשרה בדומה למתקן שכבר קיים בנתנז.

הנשיא אחמדינג'ד אמר, כי הצנטריפוגות שיותקנו במתקנים החדשים נועדו לספק את צורכי החשמל של המדינה. לדבריו, אירן זקוקה לצנטריפוגות רבות יותר ומתקדמות יותר, "כדי להגיע למצב שבו נוכל לייצר 250-300 טון דלק בשנה". לפי הדיווחים בסוכנויות הידיעות האירניות, לחמישה מהמתקנים החדשים כבר אותר מקום. מיקומם של חמישה מתקנים נוספים טרם נקבע, והאירנים מחפשים אחר אתרים מתאימים לבנייתם.

מחלקת המדינה האמריקאית הבהירה כי אם אירן תיישם את תוכניתה להקים עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום, תהיה זו הפרה נוספת של מחויבויותיה לקהילה הבינלאומית. "אם התוכנית הזו תושלם, הדבר יהווה הפרה נוספת מצדה של אירן את מחויבויותיה לחדול מהעשרת אורניום ומבנייה של מתקנים נוספים", נאמר בהודעת מחלקת המדינה. מהבית הלבן נמסר כי "הולך ואוזל הזמן של אירן להרגיע את החשש בעולם מפני תוכנית הגרעין שלה".

מוקדם יותר היום דחק הפרלמנט האירני בממשלה להגיש הצעה לצמצום שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הצעד מגיע יומיים אחרי שסבא"א קראה לאירן להפסיק להעשיר אורניום בשטחה ואת בניית המתקן הגרעיני בקום. "בגלל ההתנהגות של מעצמות העולם, הממשלה צריכה להגיש את תוכניתה לצמצם את רמת שיתוף הפעולה עם הסוכנות", נמסר בהודעה מטעם חברי הפרלמנט.

מוקדם יותר אמר יו"ר הפרלמנט האירני עלי לריג'אני, שאירן עלולה לצמצם את שיתוף הפעולה שלה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אם המערב ימשיך ללחוץ עליה בנוגע לתוכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully