וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות אפריקה פורסמו עם אזהרת עסק חי

עומר רבין

29.11.2009 / 15:26

לראשונה הוצמדה לדו"חות החברה, בבעלותו של לב לבייב, אזהרה הטוענת כי קיים ספק באשר להמשך יכולתה להתקיים. הפסידה ברבעון השלישי של השנה 389 מיליון שקלים

אפריקה ישראל שבבעלות איש העסקים לב לבייב פרסמה היום (ראשון) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2009. אל הדו"חות צורפה, לראשונה בתולדות החברה, אזהרת "עסק חי" שמשמעותה כי החברה מתריעה בפני ציבור המשקיעים כי הנסיבות הקיימות מסכנות את המשך קיומה כחברה כלכלית בעלת יכולת עמידה בהתחייבויותיה.

מדובר בהערה אשר נוספה לדו"חות ע"י רואי החשבון החיצוניים של החברה אשר עוברים ומאשרים את דיווחיה בטרם הוצאתם לבורסה. רואה החשבון החיצוני מחוייב לצרף לדו"חות אזהרה שכזו כאשר קיימת סכנה ממשית וברורה להמשך קיומה של החברה כעסק בעל יכולת קיום לזמן ארוך ויכולת לעמוד בהתחייבויותיו.

על פי הדו"חות, פורסמה האזהרה על רקע חוסר היכולת של החברה להגיע להסדר מוסכם עם כל מחזיקי האג"ח ו"לאור האפשרות הקיימת בידי כל מחזיקי כל סדרות אגרות החוב שהנפיקה החברה להעמידן לפירעון מיידי", כפי שהוגדר בהודעת אפריקה.

הדו"חות מעידים כי הפסדי החברה הסתכמו בקרוב ל-390 מיליון שקלים בין החודשים יולי-ספטמבר - כאשר היתרה המדווחת של נדל"ן להשקעה (פרוייקטים מניבים) הסתכמה נכון ליום הדו"ח ב-4.5 מיליארד שקלים. שווי של 7.4 מיליארד נוספים נזקף לזכות פרוייקטים מניבים בהקמה. מהדו"חות עולה עוד כי ההון העצמי של החברה עמד ב-30.9.09 על 776 מיליון שקלים וכי בסה"כ מתחילת השנה הפסידה אפריקה ישראל לא פחות מ-762 מיליון שקלים.

הסיבות העיקריות להפסד הכבד הן ירידה בערך הנדל"ן של החברה, הוצאות מימון גבוהות, ירידה בהכנסות הקבוצה שהצטמצמו ל-1.4 מיליארד שקלים בלבד וכן הפסדים שרשמו חברות הבת.

על אף שמדובר בתוצאות קשות לאפריקה, מדובר בתוצאות קשות פחות באופן משמעותי מאלה שזקפה לחובתה החברה ברבעון המקביל בשנה שעברה, אז רשמה הפסד נקי של 2.1 מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully