וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים לתנ"ך ירביצו תורה בח"כים

נעמה טלמור

29.11.2009 / 12:09

בין יוזמות החקיקה לראיונות לתקשורת, החל מהשבוע יוכלו חברי הכנסת לקבל שיעורים בתנ"ך בתוך המשכן. מדובר ביוזמה משותפת לאוניברסיטה, הכנסת ומשרד החינוך

כחלק מיוזמה משותפת של האוניברסיטה העברית, הכנסת ומשרד החינוך, יעבירו חוקרי מקרא מהאוניברסיטה העברית שיעורי תנ"ך בכנסת. הפרופסורים יאיר זקוביץ ואביגדור ש?נאן מהמכון למדעי היהדות באוניברסיטה העברית יגיעו החל מיום שלישי הקרוב למשכן הכנסת, לסדרה של מפגשים בנושא "דמויות במקרא ובמדרש".

המפגש הראשון יעסוק ב-"אליהו: מנביא כאש למתרץ קושיות ובעיות". פרופ' יאיר זקוביץ, שתחום התמחותו היא הפרשנות הקדומה למקרא, יעסוק במפגש בדמותו של אליהו במקרא – נביא, מבקר המדינה של הימים ההם. "נדון בדרך שבה הפך אליהו מנביא חמור סבר ומעניש בספרות המקרא לנביא רחום בספרות חז"ל", אמר פרופ' זקוביץ, "נשאל האם המקרא מסכים עם הדמות החמורה או מבקר אותה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, המקרא מבקר באופן סמוי את דמותו של אליהו".

פרופ' אביגדור שנאן, שתחום התמחותו הוא ספרות האגדה וחז"ל, ידון בדמותו של אליהו הנביא ביהדות המאוחרת - "אליהו במסורת היהודית הוא היהודי הנחמד שמגיע לליל הסדר ולברית המילה, מופיע במזמורים של מוצאי שבת ונחשב לנביא שמגיע ברגעי צרה ופותר קושיות ובעיות - זה אליהו אחר, לא אליהו של המקרא" אומר פרופ' שנאן.

ההרצאות הבאות בסדרה צפויות לעסוק בדמויות מרכזיות נוספות במקרא: "יהושע ורחב: הזוג המוזר", "יעקב ועשו: משני אחים לשני לאומים" ו-"שמשון: מבעל גוף לצדיק". את המפגשים יפתח יו"ר חוג המקרא המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס מישאל חשין, אשר ידוע כמי שפסקי הדין שלו רווים בקטעים מהמקרא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully