וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פקחים יאכפו הקפאת הבנייה בשטחים

29.11.2009 / 11:05

שר הביטחון ברק הורה להכשיר 40 פקחים חדשים כדי לאכוף את ההחלטה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. סילבן שלום: "ההקפאה מיותרת ולא תביא לחידוש המו"מ". מרכז הליכוד יקיים דיון נגד ההחלטה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק הורה הבוקר (ראשון) לאנשי משרדו לגייס ולהכשיר במהירות האפשרית פקחי בנייה חדשים, שיאכפו את החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להקפיא משך 10 חודשים את הבנייה בהתנחלויות. כיום פועלים רק 14 פקחי בנייה באזורי יהודה ושומרון, אך בעקבות הוראת שר הביטחון, יגויסו ויוכשרו 40 פקחים חדשים בתוך שבועיים. בהמשך יגויסו עוד עשרות פקחים שיוודאו את יישום החלטת הקבינט. האכיפה תבוצע במאמץ משולב של משטרת ישראל, מג"ב והמנהל האזרחי, ובאחריות כוללת של צה"ל.

המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום, מתח הבוקר ביקורת על החלטת הקבינטי להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. לדברי שלום, "ההחלטה מיותרת ולא מביאה לחידוש המשא ומתן. בדומה למה שהיה אחרי נאום בר אילן, הפלסטינים תובעים עוד ועוד ויתורים. זו החלטה מרחיקת לכת המחייבת דיון ציבורי ופנימי ואני מקווה שנעשה זאת תוך תקופה קצרה. אני מקווה שהאכיפה תהיה גם מול הבנייה הבלתי חוקית הפרועה בצד הפלסטיני". השר הוסיף כי "זו החלטה לגיטימית שהתקבלה במוסד לגיטימי אך הדרך היתה צריכה להיות אחרת".

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן (ליכוד) תקף את שר הביטחון אהוד ברק בגין הוצאת צווי ההקפאה לבנייה בהתנחלויות. לפני ישיבת הממשלה, אמר ארדן כי "מעבר לכך שאני מתנגד להחלטה, כן בכוחי לאסרה. בהחלטה ובצווים הבהולים יש ועלולה להיות פגיעה חמורה בזכויות אדם כי הצווים מאוד קיצוניים ומורים גם לאלו שכבר יש להם אישור להמתין לאישור מהמנהל האזרחי כאשר אין לו כוח אדם".

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
הבנייה תוקפא למשך עשרה חודשים/רויטרס

בתוך כך, מרכז הליכוד צפוי לדון בהחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) הגיש הבוקר ליו"ר מרכז הליכוד, השר משה כחלון, את החתימות הדרושות לכינוס המרכז בנושא זה. לדברי דנון אמר כי "החתימות מבטאות את דעת הקהל בליכוד וגם את דעתם של שרים שלא נמצאים פה היום". שר התקשורת ויו"ר מרכז הליכוד, משה כחלון אמר בתגובה כי "גם בשעות של משבר צריך לערב את החברים בליכוד ולדון בדברים".

השר עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) שהיה חבר הקבינט היחיד שהצביע נגד הקפאת הבנייה בהתנחלויות הגיש הבוקר ערר על החלטת הקבינט ודרש להעלות את נושא ההקפאה לדיון במליאת הממשלה. במכתב למזכיר הממשלה צבי האוזר כתב לנדאו כי "מדובר בנושא מרכזי על סדר יומה של המדינה וחיוני שלכל חברי הממשלה תינתן הזדמנות להביע את עמדתם". בכניסה לישיבת הממשלה הוסיף לנדאו כי "כשמסתכלים על משפט שלמה נראה שישראל מתנהגת כמו האישה שהילד לא שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו ההקפאה שנמסר לראשי המועצות בגדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע האחרון תקפה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, בחריפות את הממשל האמריקאי על שהוא מפעיל לחץ על ישראל בנושא הבנייה. לבנת אמרה כי "מדינת ישראל צריכה קודם כל לעשות את מה שהאינטרסים שלנו מחייבים. אין שום קשר בין השותפות האסטרטגית ביננו לבינם לבין העובדה הזו והעובדה שהממשל הנוכחי הוא ממשל שלא קל לנו". לבנת הוסיפה בראיון לאולפן שישי בערוץ 2 כי "אני מתקשה מאוד לקבל את ההחלטה להקפיא את ההתנחלויות, שהיא חד צדדית". מאוחר יותר מיהרה השרה להתנער מדבריה, ואמרה כי איננה זוכרת שאמרה ביטוי כזה.

לאחר דברי השרה יצאה לשכת ראש הממשלה בהודעה, לפיה "הדברים המיוחסים בתקשורת לשרה לבנת אינם מייצגים את עמדתו של ראש הממשלה כלל וכלל. ראש הממשלה נתניהו הביע פעמים רבות את הערכתו לברית האמיצה בין ארה"ב לישראל שנמשכת גם בתקופתו של הנשיא אובמה ואף הודה לנשיא ולממשל האמריקאי על מחוייבותם לביטחון ישראל ולהשגת שלום באזור".

עדכון ראשון: 10:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully