וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון מוצלח לאסם - עליה של 25% ברווח התפעולי

יעל חלק

29.11.2009 / 9:18

הצמיחה בחו"ל מושכת את יצרנית המזון לצמיחה של 25% ברווח התפעולי ל-122 מיליון שקל. בשוק המקומי דווקא נרשמה ירידה של 2% בהכנסות

אסם מסיימת רבעון נוסף של צמיחה: החברה מדווחת על גידול של 2% במכירות, שהסתכמו ב-881 מיליון שקל. הרווח התפעולי צמח ב-25% והסתכם ב-122 מיליון שקל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-89 מיליון שקל לעומת כ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-39%. תזרים המזומנים הסתכם ב-79 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת תזרים בהיקף של 39 מיליון שקל ברבעון המקביל.

אסם, אחת מיצרנית ומשווקות המזון הגדולות בישראל, מייצרת כ-2,000 פריטי מזון שונים המיוצרים באחד עשר אתרי יצור הפזורים ברחבי הארץ ובחו"ל. הקבוצה מייצאת לארצות שונות, בעיקר לאירופה. לחברה הסכמים לשיתוף פעולה עם נסטלה על הפצה בלעדית של מוצרי נסטלה בישראל. הקבוצה מדווחת על שני מגזרי פעילות- מזון בטמפרטורת החדר ומזון קפוא ומצונן.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-2.5 מיליארד שקל, גידול של כ-6% לעומת התקופה המקבילה. הגידול במכירות בא לידי ביטוי בפעילות המזון בטמפרטורת החדר (גידול של 3%) ובפעילות המזון הקפוא והמצונן (גידול של 10%). מכירות הקבוצה בחו"ל בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-494 מיליון שקל, גידול של 60% לעומת התקופה המקבילה.

החברה מסבירה כי הגידול המשמעותי במכירות לחו"ל נובע מהרכישות החדשות של פעילויות חברות tribe ו-food tech בארה"ב ושל פעילות חברת ירדן באנגליה, וכן מהתרחבות בפעילות של יצוא מוצרי אסם וטבעול באירופה. לעומת זאת, בשוק המקומי חוותה החברה קיטון של 2% בהכנסותיה בשל השפעות המצב הכלכלי ועיתוי חגי תשרי שהסיטה חלק ממכירות החג לאוקטובר (הרבעון הרביעי).

השתלטות מוצלחת על חלוצת החומוס בארה"ב

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-327 מיליון שקל, גידול של 18% לעומת התקופה המקבילה. באסם מסבירים כי השיפור ברווח התפעולי הושג בעקבות תהליכי התייעלות ומקורן במיזוג 6 מרכזי הפצה לאתר מרכזי חדש, מיזוג מפעל הרטבים מפתח תקווה לשדרות. שיעור הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות ב-9 החודשים הראשונים של השנה, כ-1% מהמחזור, עלה מרמה של 11.4% לרמה של 12.7%.

הרווח לתקופה הסתכם בכ-224 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, גידול של 22% לעומת התקופה המקבילה. תזרים המזומנים הסתכם ב-344 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2009 לעומת תזרים חיובי בהיקף של 255 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

ביולי 2009 רכשה אסם את הפעילות העסקית של ירדן אנגליה, הפועלת בתחום מוצרי המזון הכשרים באנגליה תמורת 1.9 מיליון ליש"ט. באוגוסט 2008 רכשה אסם את פעילות tribe האמריקאית, הפועלת בתחום הסלטים המצוננים הים תיכוניים בארה"ב, תמורת כ-57 מיליון דולר. באסם מסבירים כי tribe פועלת כחלוצה בתעשיית החומוס בארה"ב. לפני שנתיים החלה החברה לייצר חומוס מחומרים טבעיים, לאחרונה הציגה לשוק גם חומוס אורגני.

  • עוד באותו נושא:
  • אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully