וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט נפגש עם ליברמן: "לא מרגיש מעודד"

ניר יהב ופנחס וולף

29.11.2009 / 14:10

הורי החייל החטוף נועדו עם שר החוץ בניסיון לשכנע אותו לתמוך בעסקה חמאס. נעם שליט בתום הפגישה: "אנחנו לא מרגישים מעודדים ולא להיפך. אנחנו עדיין ממתינים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

נעם ואביבה שליט, הוריו של החייל החטוף גלעד שליט, נועדו בצהרים (ראשון) עם שר החוץ אביגדור ליברמן בלשכתו בירושלים. זאת במאמץ לשכנע אותו להצביע בעד העסקה, לכשתובא לאישור הממשלה. בתום הפגישה אמר נעם שליט לעיתונאים: "אנחנו לא מרגישים מעודדים ולא לא מעודדים. אנחנו עדיין ממתינים". שליט הוסיף, כי בכוונת המשפחה להיפגש גם עם שאר שרי הממשלה.

מקור פלסטיני בדמשק אמר הבוקר לעיתון 'א-שרק אל-אווסט', הרואה אור בלונדון, כי "בניגוד לדיווחים על מחלוקות בהנהגת חמאס בדמשק, הרי שהיא מסכימה על הקווים הכלליים של עסקת שליט המתגבשת". המקור אישר כי אכן הושגה התקדמות בימים האחרונים. "לפי הערכה שלנו, בימים הקרובים תהיה התפתחות נוספת", אמר.

המקור מסר כי "מה שנותר בעסקה הם פרטים טכניים בלבד" והבהיר כי חמאס עומד על כך שישראל תשחרר את האסירים הבכירים איברהים חאמד, עבדאללה ברגותי, עבאס א-סייד וחסן סלאמה – שנידונו לעשרות שנים בכלא בגין רצח עשרות ישראלים. חמאס, לדבריו, נחוש לשחרר גם את בכיר פתח מרוואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת. "חמאס מוכן לטרפד את העסקה אם ישראל תסרב לשחרר את סעדאת וברגותי, שכן שחרורם יוסיף נקודות רבות לחמאס", אמר.

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, המשמש כחבר משלחת הארגון למשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, סירב למסור לעיתון פרטים על העסקה המתגבשת. "אנחנו מעדיפים לשמור על שתיקה עד שתתברר התמונה כולה", אמר. הוא הוסיף כי הוא חושש לומר דברים שבסופו של דבר ישפיעו לרעה על המגעים לגיבוש עסקה. הוא אישר עוד כי המגעים יחודשו ביום שלישי לאחר חג הקורבן.

עדכון ראשון: 8:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully