וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למשבר בדובאי לא יהיו השלכות כבדות על ישראל"

מוטי בסוק

29.11.2009 / 7:59

במשרד האוצר ובמסדרונות הממשלה מעריכים כי למשבר הקשה בדובאי לא יהיו כל השלכות מקרו-כלכליות על ישראל. "הקשרים הכלכליים מצומצמים מאוד - בעולם יפנימו שמדובר על משבר מקומי ומוגבל"

למשבר הכלכלי בדובאי לא יהיו כל השלכות מקרו-כלכליות על ישראל, כך העריכו אתמול מקורות כלכליים בכירים בירושלים. לדברי המקורות, הקשרים הכלכליים בין ישראל לדובאי היו מצומצמים מאוד, ומבחינה מקרו-כלכלית גרידא חסרי חשיבות. גם השלכות המשבר על הכלכלה העולמית יהיו מצומצמות. לאחר ההלם של היום הראשון, גם בעולם המערבי החלו להפנים כי מדובר במשבר מקומי, שהשלכותיו הגלובליות יהיו מצומצמות.

לפיכך, גלי ההדף הכלכלי של המשבר הגלובלי על כלכלת ישראל, למשל דרך היצוא, יהיו זניחים. הערכה בירושלים של גורמים בכירים, שהעדיפו שלא להזדהות, היתה כי שער הדולר בשוקי העולם, שבשלב המידי עלה, יחזור תוך כמה ימים למימדיו הקודמים בעולם ובישראל.

למשבר בדובאי לא צפויה להיות השלכה על היבוא והיצוא מישראל, להוציא אולי את מחירי הדלק. גם הריבית במשק על האשראי, שעלתה ביום שני האחרון ב-0.25%, בעקבות החלטת הנגיד סטנלי פישר, לא תושפע מבעיות האשראי של דובאי.

גם שר האוצר יובל שטייניץ, שהתארח אתמול בתוכנית הטלוויזיה "פגוש את העיתונות' בערוץ 2 אמר כי למשבר בדובאי תהיה השפעה מינורית, אם בכלל על ישראל. לדבריו, המשבר בדובאי שוב מוכיח את עוצמת כלכלת ישראל, שעמדה טוב יותר מרוב כלכלות העולם במשבר הגלובלי.

שטייניץ אמר כי בעוד ברוב כלכלות העולם מדובר על "פגיעות בשילדה' אצלנו מדובר ב"פגיעות פח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully