וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יצביעו: האם ישראל עוברת לירוק?

אייל דץ

28.11.2009 / 22:38

שורה של הצעות חוק סביבתיות יעלו היום להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. בין השאר, הצעה הקוראת לצמצום צריכת החשמל במוסדות ציבוריים, והצעה הקוראת לשיפור מערך התחבורה הציבורית

לקראת ועידת האקלים שתיפתח בקרוב בקופנהגן, יעלו היום (ראשון) להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה שורה של הצעות חוק סביבתיות מרחיקות לכת. אחת מהצעות החוק שיועלו להצבעה היא הצעת חוק התייעלות אנרגיה במבני ציבור.

על פי הצעת החוק, שהוגשה על ידי חברי הכנסת דב חנין (חד"ש), ניצן הורוביץ (מרצ), אופיר פינס (עבודה) ואורית זוארץ (קדימה), יש להביא לצמצום בצריכת החשמל במוסדות ציבוריים. על פי ההצעה, יותקנו נורות חסכוניות בכל המוסדות הציבוריים, לא יופעלו מחשבים, ציוד חשמלי אחר, אור ומזגנים שאינם חיוניים לאחר שעות פעילות המיתקן הציבורי, ולא יופעלו מכשירי חשמל שניתן להחליפם במכשירי חשמל מקבילים יעילים יותר מבחינה אנרגטית.

עוד קובעת הצעת החוק כי וסת החום של ציוד המיזוג במבנים ציבוריים יוגבל לטמפרטורה שלא תפחת מ-24 מעלות צלזיוס בקיץ ולא תעלה על 25 מעלות צלזיוס בחורף.

הסטנדרטים של ישראל נמוכים מידי

יש לציין כי הצעת החוק להתייעלות אנרגיה במבני ציבור נדחתה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה בחודש יוני האחרון וכלל לא עלתה להצבעה במליאת הכנסת.

הצעת חוק נוספת שתעלה היום היא הצעת חוק אנרגיה מתחדשת שהגישו פינס, חנין והורוביץ. הצעת החוק מגדירה יעדי מינימום ליישום אנרגיה מתחדשת בהיקף של לפחות 20% עד 2030. ההצעה מבקשת לעגן בחקיקה יעדי מינימום של אנרגיה מתחדשת, לוחות זמנים, תמריצים כלכליים ותעריף ירוק מיוחד שישולם לצרכנים שהופכים ליצרנים.

יוזמי ההצעה טוענים שהיעדים שהציג השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בשבוע שעבר, לפיהם תצמצם ישראל ב-75% את הגידול הצפוי בפליטת גזי החממה שלה, נמוכים מדי ואינם מתאימים לסטנדרטים שיציגו מדינות העולם בוועידת קופנהגן.

הנחה בארנונה למי שיקים גינת גג

שתי הצעות חוק נוספות שיעלו להצבעה הן הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, הצעת חוק שמבקשת לעשות מהפכה ולשפר את מערך התחבורה הציבורית בישראל והצעת חוק לעידוד בנייה בת קיימא.

על פי הצעת חוק זו יוענקו תמריצים בצורת הנחה מארנונה לכל בית משותף שעל גגו תוקם גינת גג, אשר תכסה את רוב הגג ותעשה שימוש במים מושבים לצורך השקייתה. גינון על גגות מקובל במספר ערים באירופה ובארצות הברית. גינת גג מסייעת בהורדת תצרוכת האנרגיה של הבניין ובהקטנת האנרגיה הדרושה לקירור האוויר בקומה שמתחתיה בכ- 30%.

בחלקה השני של הצעת החוק מוצע לתקן את חוק התכנון והבניה ולהוסיף בו פרק אשר יעסוק בבנייה בת קיימא. בנייה בת קיימא היא בנייה אשר מבטיחה ניצול יעיל וחסכוני של משאבי הטבע תוך מזעור הפגיעה בסביבה וחסכון בעלויות כלכליות לציבור ולרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully