וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין הפגינו, השר יעלון עזב את קריית ארבע

יהושע בריינר ופנחס וולף

28.11.2009 / 21:13

השר משה (בוגי) יעלון אמור היה להרצות בפני בני נוער בקריית ארבע, באירוע לזכרו של אל"ם דרור ויינברג, שנהרג בפיגוע בעיר. מספר פעילי ימין איימו "לפוצץ" את הכנס, ויעלון בחר לעזוב

מערכת וואלה!

(צילום: טל אנגלנדר. עריכת וידאו: לירז ליבנה)

מחאה נגד החלטת הממשלה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך 10 חודשים: השר משה (בוגי) יעלון עזב אמש (שבת) את קריית ארבע, לאחר שפעילי ימין איימו ל"פוצץ" כנס שבו היה אמור להרצות. יעלון אמור היה להרצות בפני בני נוער בקריית ארבע, באירוע לזכרו של אל"ם דרור ויינברג ז"ל, שנהרג באינתיפאדה השנייה במהלך אירוע ירי בציר המתפללים.

מספר פעילי ימין, בראשות נועם פדרמן, איתמר בן גביר וברוך מרזל, הגיעו למקום עם שלטים, בהם נכתב: "ההקפאה היא רוח גבית לטרור", ואיימו להפריע לאירוע במידה שיעלון יגיע לאולם הכנס. יעלון, שהמתין באותה השעה במשרדי המועצה המקומית, החליט בעצה אחת עם מאבטחיו כי אין טעם להמשיך את האירוע ועל כן עזב את המקום.

יעלון אמר למארגני האירוע כי "האירוע אינו מתנהל במתכונת שנקבעה" ולכן החליט לעזוב. בינתיים, באולם הכנס התפתחה מהומה בין פעילי הימין לחלק מהנוכחים שביקשו מהם להפסיק במחאתם, אולם הפעילים המשיכו ועמדו על כך כי יעלון לא יישא את דבריו. "לא נאפשר למי שתומך בהקפאת ההתיישבות להיות פה", אמרו הפעילים.

"לא ציפינו שהדברים יגיעו לידי כך", אמר לוואלה! חדשות מלאכי לוינגר, ראש מועצת קריית ארבע. "השבת התקיימה בסימן גבורה לזכרם של 12 הנרצחים בפיגוע בציר המתפללים ויש כאן בני נוער שרצו לשמוע מהשר יעלון ואנחנו צריכים לדעת להפריד בין הפוליטיקה לבין הגבורה וזכרונם של אותם נרצחים. ציפינו שתהיה מחאה אבל צר לי שהדברים הגיעו לביטול השתתפותו של השר".

לדברי פעיל הימין איתמר בן גביר, "לבוגי אין אומץ להסתכל לנו בעיניים. הכנס היה אמור להיות בנושא לקיחת אחריות, אך אנחנו מבינים שמי שהצביע בעד ההקפאה, כנגד כל האידיאלים, לא מסוגל לבוא לקריית ארבע ולהסתכל לנו בפנים. נמשיך למחות נגד בוגי וכנגד כל השרים שהתקפלו וחונקים את ההתיישבות ביש"ע".

בתוך כך, ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר הערב כי הוא יגיש מחר ליו"ר מרכז הליכוד, השר משה כחלון, את מספר החתימות הנדרשות כדי שניתן יהיה לכנס את חברי מרכז הליכוד לדיון על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בכנס פעילי ליכוד וראשי ערים שהתקיים ברעננה אמר דנון כי "נתניהו צריך להגיד לאובמה 'אני לא מתקפל'. היום אנחנו מתחילים את מהלך הבלימה שנועד למנוע את הגזירות הקשות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully