וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכנה מהמשבר בדובאי לא משמעותית"

רויטרס

28.11.2009 / 10:48

בנקים מחוץ למפרץ הפרסי העריכו כי חשיפתם לחובות דובאי לא משמעותית, ומנהיגים באירופה אמרו כי הכלכלה העולמית חזקה דיה כדי להתמודד עם מצבה של הנסיכות

בנקים מחוץ לאזור המפרץ הפרסי העריכו היום (שישי) כי החשיפה שלהם לחובות דובאי אינה משמעותית, ומנהיגים באירופה אמרו כי הכלכלה העולמית חזקה כעת דיה כדי להתמודד עם החששות מפני שמיטת חובות של דובאי.

"למרות שמדובר במכשול, אני חושב שנגלה כי לא מדובר בבעיה בסדר גודל של אלו שעמם כבר התמודדנו", אמר היום ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון. "המערכת הפיננסית העולמית חזקה עכשיו יותר ומסוגלת להתמודד עם הבעיות שיתעוררו", הוסיף.

ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, אמר כי למדינות המפרץ הפרסי יש את המשאבים הנדרשים כדי להבטיח שהעולם לא ישקע בגל נוסף של המשבר, אולם ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי הפרשה ממחישה כמה קשה להתאושש מהמשבר של השנתיים האחרונות.

היקף החשיפה של בנקים בינלאומיים לדובאי וורלד עשוי להגיע ל-12 מיליארד דולר, לדברי מקורות בנקאיים, דיווחה ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס. סכום זה מתגמד לעומת מחיקות בסך 2.8 טריליון דולר שצפויים לבצע בנקים בארה"ב ואירופה בין 2007 ל-2010, לפי תחזית קרן המטבע הבינ"ל (IMF).

  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully