וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים

נמרוד הלפרן

27.11.2009 / 20:12

בורסת ניו יורק נסגרה בירידות על רקע החששות כי דובאי תיאלץ לבצע שמיטת חובות. הירידות היום, שהתמתנו עד סוף המסחר, מחקו את העליות שרשמו המדדים המרכזיים במהלך השבוע

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות על רקע החששות כי נסיכות דובאי תיאלץ לבצע שמיטת חובות, אשר עשויה להיות הגדולה ביותר מאז שמיטת החובות של ארגנטינה בשנת 2001.

הירידות שנרשמו היום, שהתמתנו עד סוף המסחר, מחקו את העליות שרשמו המדדים המרכזיים במהלך השבוע. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.5% לרמה של 10,355 נקודות, לאחר שבמהלך המסחר כבר נפל לשפל של 10,231 נקודות. בסיכום שבועי איבד מדד דאו ג'ונס 0.1%.

מדד נאסד"ק אשר נפל בתחילת יום המסחר בקרוב ל-3% לרמה של 2,113 נקודות, נסגר בירידה של 1.7% לרמה של 2,138 נקודות, אולם איבד 0.4% בסיכום שבועי. עליות נרשמו היום בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה במהלך המסחר לרמה של 3.2%.

המגמה השלילית בוול סטריט היום נרשמה על רקע ירידות חדות שנרשמו בבורסות העולם ביממה החולפת על רקע חשש כי ממשלת נסיכות דובאי תיאלץ לבצע שמיטת חובות. בורסות ארה"ב הצליחו לחמוק מהירידות אתמול, מאחר שלא התקיים בהן מסחר לרגל חג ההודיה. המסחר היום בוול סטריט היה מקוצר.

מדד התנודתיות של וול סטריט (VIX), הנסחר בבורסת האופציות של שיקגו ואשר ידוע בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לרמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט, קפץ במהלך יום המסחר ב-27% - הקפיצה היומית החדה ביותר החודש - לרמה של כ-26 נקודות. עם זאת, המדד עודנו נמוך בשיעור ניכר משיא של 80.86 נקודות שרשם בנובמבר, אך גבוה מהרמה הממוצעת של 20 נקודות ב-19 השנים שחלפו מאז השקתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully