וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקשרים העסקיים בין ישראל לדובאי יפגעו"

סוכנויות הידיעות

27.11.2009 / 18:30

ספקית המידע הפיננסי המזרח תיכונית זאווייה, מדווחת הקשרים העסקיים עם ישראל עלולים להיפגע על רקע לחצים שיפעילו הנסיכויות הערביות בעקבות החששות מפני שמיטת חובות

הקשרים העסקיים בין נסיכות דובאי לישראל עלולים להיפגע על רקע לחצים שיפעילו על דובאי נסיכויות הנפט האחרות באיחוד הנסיכויות הערביות בעקבות החששות מפני שמיטת חובות של דובאי, לפי דיווח של ספקית המידע הפיננסי המזרח תיכונית זאווייה (Zawya).

"חוסר יכולתה של הנסיכות לפרוע את חובותיה מטילה צל על הקשרים בינה לבין נסיכות אבו דאבי", נכתב במאמר שפורסם היום באתר זאווייה. "יש מקום לתהות מה המחיר שתדרוש אבו דאבי בתמורה לחילוץ דובאי. אפשרות סבירה היא הידוק הקשרים בין שבע הנסיכויות שמרכיבות את איחוד הנסיכויות הערביות, ואילוץ דובאי לצמצם את קשריה המביכים עם איראן ועם ישראל", נכתב עוד במאמר, שכותרתו "דובאי מהמרת על המוניטין הפיננסי שלה".

ממשל דובאי פירסמה ביום רביעי הודעה בת חמש פיסקאות בה הודיעה כי חברת ההשקעות הממשלתית דובאי וורלד מתכוונת להקפיא את פירעון החובות לנושיה למשך תקופה של לפחות חצי שנה ולהיכנס לתהליך ארגון מחדש תחת ניהול חברת הייעוץ דלויט. ההודעה הגבירה את החששות כי ממשלת דובאי תיאלץ לבצע שמיטת חובות, אשר עשויה להיות הגדולה ביותר מאז שמיטת החובות של ארגנטינה בשנת 2001.

דובאי וורלד צברה חובות בסך 59 מיליארד דולר, שהם כשלושה רבעים מסך חובות ממשלת דובאי המסתכמים ב-80 מיליארד דולר. דובאי נדרשת לפרוע אג"ח וחובות בסך 4.3 מיליארד דולר בחודש הבא, ו-4.9 מיליארד דולר נוספים ברבעון הראשון של שנת 2010, לפי נתוני דוישטה בנק.

דובאי נדרשת לפרוע חובות בהיקף של כמעט 50 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות, מהם 12 מיליארד בשנה הבאה, 19 מיליארד בשנת 2011 ו-18 מיליארד דולר בשנת 2012, לפי תחזית שפירסם היום בנק אוף אמריקה-מריל לינץ'.

סך החובות של איחוד הנסיכויות הערביות - אשר כולל שבע נסיכויות, בהן דובאי - עלול להגיע ל-184 מיליארד דולר בסוף השנה, לפי תחזית בנק אוף אמריקה-מריל לינץ'. לפי התחזית, חובות דובאי מסתכמים ב-88 מיליארד דולר, ואילו חובות נסיכות אבו דאבי מגיעים ל-90 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully