וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי הקפאת הבנייה חולקו ביהודה ושומרון

27.11.2009 / 19:03

פקחי המנהל האזרחי עברו לפני כניסת השבת בין ראשי המועצות האזוריות ביהודה ושומרון וחילקו להם את צווי הקפאת הבנייה. ראשי המועצות: "רמז לאויבנו שבכוונת הממשלה לוותר על כל יהודה ושומרון"

פקחי המנהל האזרחי עברו בשעות אחר הצהריים (שישי) בין ראשי המועצות האזוריות ביהודה ושומרון וחילקו להם את צווי הקפאת הבנייה, עליהם חתום אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי. "צו התליה" אוסר על ראש הרשות לתת היתרי בנייה כלשהם בשטח הרשות החל מאתמול ועד לסוף שנת 2010. כמו כן מבטל הצו את כל היתרי הבנייה שניתנו עד כה במועצה, אלא אם כן כבר נבנו יסודות המבנה. ראשי המועצות הודיעו כי בכוונתם לעתור כבר ביום ראשון לבג"ץ, בטענה כי הצו מהווה הפרה של זכויות יסוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצו מבטל את כל היתרי הבנייה שניתנו עד כה במועצה, אלא אם כן כבר נבנו יסודות המבנה. הצו שנמסר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מפירים את זכויות האדם שלנו", אמר דוד אלחיאני, ראש מועצת בקעת הירדן. "לא יעלה על הדעת שבן שסיים את הצבא לא יוכל לבנות את ביתו בנחלה רשומה או שאלוף הפיקוד או מי מטעמו ימנע ממני לתת היתרי בנייה או לאפשר נגישות לנכים".

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
ראש מועצת בית אל, משה רוזנבוים, קרע את הצו לנגד עיני פקחי המנהל האזרחי בעת שמסרו לו אותו/רויטרס

ראש מועצת גוש עציון, שאול גולדשטיין, שהיה הראשון לקבל את הצו, אמר כי "זהו צו אנטי אנושי ואנטי דמוקרטי. זה לא יגרום לשום קידום של תהליך אלא רק יהווה רמז לאויבנו שבכוונת הממשלה לוותר על כל יהודה ושומרון. על אבירי זכויות האדם לקום ולהשמיע את קולם בנושא".

ראש מועצת בית אל, משה רוזנבוים, קרע את הצו לנגד עיני פקחי המנהל האזרחי בעת שמסרו לו אותו, ואמר שהצו לא חוקי. ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר, התחמק מקבלת הצו ונמנע מלענות לטלפונים.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully