וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו טלפן לברך, מובארק העדיף לנזוף

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.11.2009 / 13:40

עיתון מצרי מדווח, כי רה"מ התקשר לנשיא מצרים על מנת לברכו לרגל חג הקורבן, אולם מובארק ניצל את ההזדמנות כדי למתוח ביקורת על כך שההקפאה בבנייה אינה כוללת את ירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אמש (חמישי) אל נשיא מצרים חוסני מובארק על מנת לברכו לרגל חג הקורבן, החל היום, אולם מובארק העדיף בשיחה למתוח ביקורת על הקפאת הבנייה הזמנית בהתנחלויות בגדה. העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח הבוקר כי מובארק הבהיר לנתניהו כי ההקפאה הזמנית חייבת לכלול גם את מזרח ירושלים.

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר אתמול כי ההכרזה הישראלית על הקפאה זמנית של הבנייה בהתנחלויות היא "צעד חסר" שאינו עולה בקנה אחד עם דרישות השלום. הוא אמר שישראל חייבת להקפיא את הבנייה גם בהתנחלויות במזרח ירושלים "כפי שדורשת הקהילה הבינלאומית כולה" והבהיר כי ישראל חייבת להקפיא את הבנייה לאורך כל המשא ומתן עם הפלסטינים ולא לתקופה קצובה. "רק כך יהיה ניתן לחדש את המגעים", הוסיף.

ראש הממשלה הכריז שלשום במסיבת עיתונאים על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ההקפאה לא תכלול בנייה לצורך גידול טבעי ובנייה בשטח מזרח ירושלים וכן הקמת מבני ציבור ומוסדות לימוד. במסיבת עיתונאים שקיים בלשכתו אמר נתניהו כי "זה צעד לא קל, כואב, ואנחנו נוקטים אותו מתוך שיקולים לאומיים כדי להתקדם בנתיב השלום. הבהרתי פעמים רבות שבכוונתי לפעול בנחישות עם שותפינו האמריקאים כדי להשיג הסכם שלום".

נתניהו הוסיף כי "אני מקווה שהפלסטינים והעולם הערבי ישכילו לנצל את ההזדמנות כדי לקדם את תהליך השלום. לגבי ירושלים עמדתי ידועה היטב אני לא אשים שום הגבלה על הבנייה בירושלים בירתנו ואדאג שיהיה יחס הוגן לכל תושבי העיר".

בקרב הפלסטינים התקבלה ההכרזה הישראלית באכזבה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר במהלך ביקורו בצ'ילה כי לא יסכים לחדש את המגעים עם ישראל, כל עוד היא רוצה לבנות בהתנחלויות. לדבריו, "לא נוכל להמשיך במשא ומתן עם ישראל כל עוד היא רוצה לבנות בהתנחלויות. כעת ברור לנו שישראל חושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה במשא ומתן, אולם באפשרותנו לומר מה שאנחנו רוצים לישראלים בשולחן המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully