וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אירופה - דובאי הפילה גם את אסיה

דפנה מאור

27.11.2009 / 11:06

ירידות חדות נרשמות בבורסות אסיה בהמשך למגמה השלילית שנרשמה אתמול ברחבי העולם, בעקבות החשש כי נסיכות דובאי תגיע לחדלות פרעון על חובותיה

אפקט דובאי מפיל את בורסות אסיה ואירופה, לאחר שאתמול הוביל לצלילה של למעלה מ-3% בבורסות האירופיות.

מגמת ירידות נרשמת בבורסות אירופה בהובלת מניות מגזר הפיננסים, על על רקע ניסיונות ממשלת דובאי להקפיא את פירעון החובות לנושיה למשך לפחות חצי שנה ובשל חששות לחשיפת הבנקים האירופיים לדובאי. בורסת לונדון יורדת ב-0.5%, בורסת פרנקפורט יורדת ב-0.5%% ובורסת פאריס יורדת ב-0.7%.

דובאי וורלד, ספינת הדגל של ההשקעות הממשלתיות של דובאי, הודיעה על כוונתה להקפיא את פירעון החובות לנושיה למשך חצי שנה ועל יישום תוכנית ארגון מחדש של החברה. דובאי וורלד צברה חובות בסך 59 מיליארד דולר, שהם כ-75% מסך חובות ממשלת דובאי.

מניית בנק BNP פאריבה יורדת ב-5%. מניית סוסייטה ג'נרל יורדת ב-5.5%. מניית בנק לוידס הבריטי צונחת ב-34.3% לאחר המשקיעים בבנק אישרו הנפקת זכויות לגיוס 13.5 מיליארד ליש"ט.

ירידות חדות נרשמו בבורסות אסיה בהמשך למגמה השלילית שנרשמה אתמול ברחבי העולם. החששות כי נסיכות דובאי תגיע לחדלות פרעון על חובות של 59 מיליארד דולר מערערים את בטחון המשקיעים באסיה. טוקיו ירדה ב-3.2%; בורסת הונג קונג צונחת ב-4.8%, בורסת סיאול נופלת ב-4.7.

הבנקים הם הנפגעים העיקריים מאפקט דובאי, בשל הקשרים הסבוכים של מוסדות פיננסיים בכלכלה הגלובלית. בנק סטנדרד צ'רטרד נופל ב-5.7% בהונג קונג – אחד ממשקיעיו של הבנק ; HSBC, הבנק הגדול באירופה, הנסחר בהונג קונג, נופל ב-6.1%. שני הבנקים צפויים להפסיד מאות מיליוני דולרים מחשיפה לשמיטת החובות בדובאי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully