וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסודרים: יבמ רוכשת את גארדיום ב-225 מ' ד'

מאת גיא גרימלנד

26.11.2009 / 8:10

בגארדיום, המספקת פתרונות אבטחה למסדי נתונים, הושקעו כ-21 מיליון דולר בלבד. המיליונרים החדשים מהעסקה: אמנון קינן, ליאור טל, יוסי שגב וגיל מיגדן

סדי נתונים של ארגונים וחברות. הפתרונות של גארדיום מגנים על מסדי נתונים של מיקרוסופט, יבמ, אורקל (סיבייס) וחברות אחרות. גארדיום רווחית והמכירות שלה מסתכמות בעשרות מיליוני דולרים בשנה. היא נוסדה ב-2002 על ידי קינן, לשעבר סמנכ"ל באמדוקס, כספין-אוף של לוג און תוכנה. את קינן החליף בניהול החברה רם מצר. עיקר פעילות הפיתוח נעשית מהנהלתה בבוסטון, ארה"ב, ומקצתה נעשית במיקור חוץ על ידי לוג און ברמת גן.

מוצר הדגל של החברה הואSQL-Guard שמאפשר אבטחה של מסדי נתונים וניהולם, לצד היענות לתקנות רגולוציה. המוצר מאפשר לארגון לעקוב אחרי הגישה למסד הנתונים שלו, לסנן את הנכנסים וגם לבדוק שינויים במסדי הנתונים שנעשו גם לאחר שהועלמו הראיות על ידי הפורצים. הוא משמש להגנה על נתונים קריטיים ומנטר פעילויות של משתמשים בעלי זכויות מיוחדות ביישומיה הארגוניים של החברה.

המוצר של גארדיום מתחרה במוצרים של חברות כמו אימפרבה של שלמה קרמר, אחד ממייסדי צ'ק פוינט - אלא שבאימפרבה הושקעו עד היום עשרות רבות של מיליוני דולרים לעומת 21 מיליון דולר בגארדיום.

חברת סטארט-אפ ישראלית נוספת שמתחרה בה היא סנטריגו, שבה מושקעת בנצ'מרק, המספקת פתרון תוכנה להגנה על מסדי נתונים.

העסקה הנוכחית היא השנייה בגודלה בענף הסטארט-אפים הישראלי ב-2009. האפילה עליה רק עסקת מדטרוניק-ונטור שנערכה בפברואר והיה לה תג מחיר של 325 מיליון דולר - אלא שוונטור היא חברת מכשור רפואי וגארדיום היא חברת IT, וכבר מזמן לא היתה רכישה של סטארט-אפ ישראלי בתחום הזה בהיקף דומה. היחידה שמתקרבת אליה בהיקפה היא עסקת קופרגייט, שנמכרה לסיגמה עבור 184 מיליון דולר.

העסקה מעניקה תוקף למודל ההון סיכון ומחזירה קצת דם ללחיים החיוורות של משקיעי ההון סיכון הישראלים שמאז 2006, שנת האקזיטים הגדולה, לא ראו מספרים כאלה.

מבחינת יבמ, גארדיום היא הרכישה התשיעית בישראל. נראה שבשנים האחרונות יבמ נהפכת לרוכשת סדרתית של סטארט-אפים ישראליים לצד פעילות המו"פ הרחבה שהיא מפעילה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully