וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן: מערכת המשפט הנוכחית גורמת נזק לצדק

גלעד גרוסמן

26.11.2009 / 19:23

שר המשפטים, יעקב נאמן, ונשיאת ביהמ"ש העליון, דורית ביניש, מתחו ביקורת על מבנה מערכת המשפט בכנס העמותה למשפט ציבורי. ביניש: "המערכת לא נותנת מענה הולם לציבור"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון עריכת וידיאו: עידן גוראל)

שר המשפטים יעקב נאמן נאם היום (חמישי) בכנס של העמותה למשפט ציבורי. נאמן אמר כי יש צורך בהעברת סמכויות לערכאות הנמוכות יותר, בהטלת הוצאות משפט גבוהות יותר והטלת מגבלות על עורכי הדין. "המערכת במתכונתה הנוכחית גורמת נזק אדיר לעשיית הצדק", אמר נאמן.

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש נאמה אף היא בכנס ואמרה כי ישנו פער בין רמת השיפוט הגבוהה בארץ לבין מיעוט הכלים שעומדים לרשותה. "אי אפשר להתעלם מכך שהמערכת אינה נותנת כיום מענה הולם לציבור עקב התמשכות המשפטים והצטברות של פיגורים במתן פסקי דין", אמרה.

היא הוסיפה שבית המשפט העליון נמצא בבעיה ייחודית, מכיוון ש"כל בקשה למעצר, אפילו מעצר של מספר ימים לחקירה, מגיעה עד לבית המשפט העליון. בקשות לבטל פסילות מנהליות של רישיון נהיגה, שינוי תנאי ערובה וחלופת מעצר. מבלי לזלזל בשום הליך, אין לכך הצדקה". לדבריה, יש צורך להפוך את בית המשפט המחוזי לערכאת ערעור, כפי שהמליצה ועדת אור, וכך יוכל העליון לעסוק ב"עניינים משפטיים טעוני הכרעה מנחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully