וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת הטרור האירופית: המחתרת הבאסקית, החמאס והחיזבאללה

רויטרס

28.12.2001 / 8:37

עוד ברשימה, שפירסמה היום ממשלת ספרד: הג'יהאד, ארגונים בצפון אירלנד ותנועות נוער באסקיות; מדריד: הרשימה מוכיחה מה שידענו מזמן; תפורסם רשמית היום על ידי האיחוד האירופי

האיחוד האירופי החליט על רשימה משותפת של ארגונים המוגדרים ארגוני טרור, ביניהם המחתרת הבסקית - אתא, קבוצות קיצוניות משני צידי המתרס בצפון אירלנד וכן החיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלאמי במזרח התיכון. כך פירסמה אתמול ממשלת ספרד.

החלטות האיחוד בנושא הטרור, הם חלק מהמאמצים האירופים להראות חזית אחידה במאבק נגד איומי הטרור, מאז פיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב. 15 מדינות האיחוד גם יצרו צו מאסר אחיד והגדרה משותפת של הטרור. דובר מטעם האיחוד אישר את רשימת הארגונים שפרסמה ממשלת ספרד, וציין כי היא תפורסם באופן רשמי היום. הוא סירב למסור פרטים נוספים.

ספרד, שתחליף את בלגיה בתפקיד נשיאת האיחוד האירופי החל מה-1 בינואר, בירכה על כך שהרשימה כוללת כמה תנועות נוער הקשורות למחתרת הבאסקית. "זה מוכיח ברמה אירופית, מה שכולנו בספרד כבר יודעים - המחתרת הבאסקית היא לא רק קבוצת אנשים חמושים שהורגים, אלא תלכיד רחב שכולל ארגוני נוער, ארגון הנלחם למען חנינה, וכולם בעלי מטרה משותפת", אמר לכתבים במדריד שר הפנים הספרדי, מריאנו אג'וי.

עם זאת, הרשימה אינה כוללת את המפלגה הפוליטית הקיצונית של הלאומנים הבאסקים, באטאסונה, למרות מאמצי מדריד להכלילה ברשימה. המפלגה נחשבת על ידי רבים לזרוע הפוליטית של המחתרת הבאסקית, והיא זוכה לתמיכה של כעשרה אחוז מן הבוחרים במחוז הבאסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully