וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקפאה החלה - האם נפתחה גם מחאת הימין?

יהושע בריינר

26.11.2009 / 18:45

לאחר שהודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו התקבלה בזעם בקרב אנשי הימין, יידו מתנחלים אבנים לעבר חיילי צהל. במקביל הפגינו מתנחלים בכניסה לשכם בדרישה לחזור לקבר יוסף

מתנחלים רעולי פנים יידו הערב (חמישי) אבנים לעבר כוח צה"ל סמוך ליצהר שבשומרון. הנערים אף ניקבו את צמיגיו של ג'יפ צבאי. הכוח פתח במרדף אחריהם אבל לא הצליח לתפוס אף אחד מהנערים. במקביל כ-50 מתנחלים ופעילי ימין הפגינו בכניסה לשכם בדרישה לשוב לקבר יוסף. לטענתם מדובר בשטח ישראלי וזו "תהייה התשובה להקפאת הבנייה".

הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקפאת ההתנחלויות עוררה תגובות סוערות בימין. השר יולי אדלשטיין תקף בחריפות את ההחלטה ואמר כי "הקפאת הבנייה, משמעותה הקפאת היילודה, המשך ויתורים וטרנספר של יהודים המבקשים ליישב את ארץ ישראל. לא אתן את ידי למהלך שבסופו יסכן את ביטחון ישראל ולא יקרב כהוא זה את השלום". יו"ר ש"ס, השר אלי ישי אמר כי "לא נוכל להסכים להקפאת בנייה ולו ליום אחד. מהלך זה לא יחזק אף אחד, אלא ייצור מצג של חולשה". גם השר גלעד ארדן התנגד להקפאה.

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ושר הפנים אלי ישי בסיור בשטחי. מגד גוזני
"לא נקבל את ההקפאה אפילו ליום אחד". ישי בשטחים/מגד גוזני

גם המטה להצלת העם והארץ התייחס להכרזת ההקפאה ומסר כי "מר נתניהו וברק יסיימו את עתידם הפוליטי כמו אולמרט ושרון. מי שפוגע בארץ ישראל, גורם רעה לעם ישראל ולעצמו". בהודעת חירום של רבני המטה להצלת העם והארץ נאמר כי "על אזרחי ישראל, להפר את הצו הבלתי חוקי, שמשמעותו להקים את המדינה הפלסטינית על חורבות יישובי יהודה ושומרון, כפי שקרה בגוש קטיף".

נתניהו הכריז אמש על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ההקפאה לא תכלול בנייה לצורך גידול טבעי ובנייה בשטח מזרח ירושלים וכן הקמת מבני ציבור ומוסדות לימוד. במסיבת עיתונאים שקיים בלשכתו אמר נתניהו כי "זה צעד לא קל, כואב, ואנחנו נוקטים אותו מתוך שיקולים לאומיים כדי להתקדם בנתיב השלום. הבהרתי פעמים רבות שבכוונתי לפעול בנחישות עם שותפינו האמריקאים כדי להשיג הסכם שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully