וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת הבנייה - רמאות פוליטית

ח"כ אריה אלדד

26.11.2009 / 17:45

ח"כ אריה אלדד סבור כי נתניהו חצה את כל הקווים האדומים. אם נתניהו יכתוב ספר חדש אלדד ממליץ לקרוא לו "איך כל המטומטמים האמינו לי שאני אעשה את מה שהטפתי לו"

החלטת הקבינט על הקפאת הבנייה ביהודה ובשומרון היא כניעה לאובמה ולערבים, מעשה נבלה של מרמה פוליטית בידי מי שנבחרו כדי לבצע מדיניות הפוכה למדיניות הממשלה הקודמת, ואיוולת מדינית ופוליטית.

נתניהו נכנע לחמאס, והוא מוכן לשחרר מאות רוצחים בעסקת שליט. הוא חצה את כל הקווים האדומים שאפילו אולמרט לא היה מוכן לחצות. אך כתגובה על הטענות שעסקה כזו מחזקת את החמאס ומחלישה את אבו מאזן – הוא מכריז על הקפאת הבנייה ביו"ש. כדי לתקן את רושם הכניעה לחמאס הוא נכנע גם לאבו מאזן.מה אומר נתניהו לתומכיו? אמנם יריתי לכם בבטן בשחרור הרוצחים, אך כפיצוי נכרות לכם רגל. כדי לפצות את הציבור בישראל על שהוא משחרר מאות רוצחים שישובו לעסוק בטרור הוא כורת את הענף המוסרי של ישיבתנו בארץ ישראל. כי אם אין לנו זכות לבנות במולדת שלנו – כנראה שהיא לא שלנו. ואל תניחו לצבועים מן האגף הימני במפלגות הקואליציה לבלבל אתכם: אלפי יחידות הדיור הנבנות עתה על פי אישורי ממשלה קודמת – או בלי אישור.

"מבני הציבור" שנתניהו הבטיח לבנות לא יפתרו את מצוקת הרבבות, הזקוקים לדירות לצורכי אותו "גידול טבעי" שהוא הבטיח שוב ושוב לבוחריו. הם לא יכולים לגור במקוואות, בגני הילדים או בכיתות לימוד. בגין, יעלון וליברמן זורים חול בעיני ציבור הבוחרים שלהם משום שהם תמכו בהקפאת הבנייה המנוגדת לאידיאולוגיה שלהם.

אי אפשר גם להסתפק בהיעדרות מהצבעה, כדרך ש"ס, כי אסור להיות שותפים לממשלה שמעשיה עומדים בסתירה למנדט שקיבלה מהבוחר. ואפשר ובכך מעידים על עצמם עלי התאנה הימניים בקואליציה שאינם מאמינים באמת בשום דבר שהצהירו עליו בעבר. בגלל פוליטיקאים צבועים כאלו מאבד הציבור אמון בפוליטיקה בכלל. נתניהו שעשה לעצמו הון פוליטי כממשיך דרכו של אחיו הגיבור שנפל במלחמתו בטרור, וכתב ספרים כדי ללמד את העולם "טרור – כיצד יכול המערב לנצח" "מלחמה בטרור – כיצד יביסו משטרים דמוקרטיים את הטרור המקומי ואת הטרור הבינלאומי" עסוק היום כנראה בכתיבת ספר חדש: "איך כל המטומטמים האמינו לי שאני אעשה את מה שהטפתי לו".

איוולת פוליטית

הקפאת הבנייה היא גם מעשה של איוולת פוליטית מובהקת. נתניהו התחייב להקפאת הבנייה לעשרה חודשים מתוך תקווה שכך ישובו הערבים לשולחן המשא והמתן. ביבי מוכן לשלם בכניעה לתביעות אבו מאזן, אובמה ואהוד ברק –תמורת עצם הסכמת הערבים לדבר איתו. הוא מוכן לרמות את בוחריו, לפגוע במתיישבים ביו"ש ולפגוע בזכות הציונית המוסרית לחיות ולבנות בכל מקום בארץ ישראל – רק כדי שהערבים יואילו ברוב חסדם לדבר איתו. זוהי איוולת פוליטית. אסור לשלם עבור מו"מ. נתניהו שידע לתבוע "משא ומתן בלי תנאים מוקדמים" - הזדרז לשלם את התנאים המוקדמים שנדרשו, ולכן, כראוי, מיד עפה סטירת הלחי מן האמריקאים ומן הערבים שהצהירו - זה לא מספיק. יש רק לקוות שבניגוד לתכנית האמריקאית – החיזוק הזה יהרוג את אבו מאזן, כפי שקרה לרוב המנהיגים הערבים שישראל רצתה "לחזק".

אבל עוד איוולת אחת ראוי שתירשם לחובת נתניהו והקבינט שלו : כשאתה בא להציג כניעה כזאת – תעביר אותה ברוב דחוק, על חודו של קול. שיראו בצד השני כמה זה היה קשה, כמעט בלתי אפשרי. כשכל הצבועים (כמעט, עוזי לנדאו הציל את כבודו) מצביעים בעד – מבינים האמריקאים והערבים כי המחיר נמוך מדי. אם בני בגין אומר שזה בסדר, יעלון אומר אמן וליברמן אומר דא דא – כנראה אפשר לדרוש מישראל עוד הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully