וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאו הליכי המכרז לבנייה בבית שמש

רנית נחום-הלוי

26.11.2009 / 17:23

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עתירתם של תשעת חברי מועצת העיר שטענו כי בכוונת שר השיכון אריאל אטיאס לייעד את הבנייה לחרדים בלבד

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל, קיבל את עתירתם של תשעת חברי מועצת העיר בית שמש להקפיא את הליכי המכרז של משרד השיכון עד לדיון בין הצדדים. בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד דפנה הולץ, טענו חברי המועצה כי בכוונת שר השיכון אריאל אטיאס לייעד את הבנייה לחרדים בלבד.

"ניתן בזה צו ארעי המשהה עד למתן החלטה אחרת את המועד האחרון להגשת הצעות למכרזים", נכתב בהחלטת בית המשפט. המועד האחרון להגשת המכרזים שאמור היה להסתיים ב-29 לחודש, יידחה למועד אחר, כאמור.

המכרז בשכונת רמת בית שמש ג' כולל שיווק של 40 מתחמים לבניית 2,176 דירות - מדובר במכרז הגדול ביותר שיצאה המדינה. לפי הצהרות שר הבינוי והשיכון, מטרת המכרז היא להציף את השוק בקרקעות ולגרום לירידות מחירים. לפני כחודש התקיימו הפגנות במתחם על ידי תושבי השכונה מהמגזר הדתי-לאומי המתנגדים לבנייה לחרדים, שמנעו סיור קבלנים במקום.

לדעת חברי מועצת העיר, שר הבינוי והשיכון וראש עיירית בית שמש משה אבוטבול, מפרים באופן בוטה את החלטת מועצת העיר, שהתקבלה ברוב מובהק. לפי החלטת המועצה, צריכה להיות חלוקה שוויונית של המכרזים לבנייה בעיר, לכל סוגי האוכלוסיות. לפי חברי המועצה, ההסכמה על חלוקה שוויונית היוותה תנאי מוקדם לפרסום המכרזים.

"במידה שבית המשפט לא יתערב", נכתב בעתירה, "יביא הדבר להתחרדותה הברורה והמובהקת של העיר בית שמש ולעזיבתם של התושבים שאינם חרדים - תוצאה בעלת השלכות הרות גורל ומרחיקות לכת". לפי ההחלטה, המינהל, שר הבינוי והשיכון וראש עיריית בית שמש, יידרשו להביע את דעתם בעניין עד ל-6 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully