וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משמח שנתניהו מאמץ את עמדות קדימה"

26.11.2009 / 16:12

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני עקצה את ראש הממשלה יממה לאחר נאומו על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "שמעתי על החלטת נתניהו לאמץ את עמדות קדימה וזה משמח אותי"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה היום (חמישי) להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה בשטחים. לבני אמרה כי "אדם מתחייב למשהו מסוים לפני הבחירות והולך בכיוון אחר לחלוטין לאחר הבחירות. זו סיטואציה מאד בעייתית מבחינת אמון הציבור. יש לזה ביטוי בקלפי ויגיע הזמן שהציבור בישראל לא ירצה שהפוליטיקאים שלו יהיו אלה שמסתדרים עם כולם, אלא אלה שעומדים באמונתם".

לבני עקצה את נתניהו ואמרה כי "שמעתי על ההחלטות של ראש הממשלה לאמץ את עמדות קדימה. זה משמח אותי, ולא בציניות. הקרע בציבור הישראלי יהיה אולי פחות גדול כשיבינו שלא מדובר רק על מפלגה אחת או אדם אחד שמציע או דוגל בחזון הזה, אלא שכנראה אין אלטרנטיבות".

ציפי לבני בישיבת מפלגת קדימה נובמבר 2009. אורי לנץ
"אדם מתחייב למשהו מסוים לפני הבחירות והולך בכיוון אחר לחלוטין לאחר הבחירות". ציפי לבני/אורי לנץ

אתמול הכריז ראש הממשלה במסיבת עיתונאים בירושלים כי הקבינט המדיני בטחוני אישר את הקפאת ההתנחלויות למשך 10 חודשים. בשיחה סגורה אמר נתניהו כי "ההחלטה הלא קלה שקיבלנו משקפת את עוצמתה של ממשלת האחדות ואת ההסכמה הלאומית הרחבה סביב העמדות שלנו. עכשיו נגמרו לפלסטינים כל התירוצים. הכדור נמצא במגרש של אבו מאזן ועליו לקבל החלטה אמיצה של מנהיג".

בנאומו במסיבת העיתונאים אמר נתניהו כי הוא "מקווה שהפלסטינים והעולם הערבי ישכילו לנצל את ההזדמנות כדי לקדם את תהליך השלום. לגבי ירושלים עמדתי ידועה היטב אני לא אשים שום הגבלה על הבנייה בירושלים בירתנו ואדאג שיהיה יחס הוגן לכל תושבי העיר".

"בתום ההקפאה נשוב למדיניות הבנייה של הממשלות הקודמות", הוסיף נתניהו. בפנייה לרשות הפלסטינית אמר ראש הממשלה כי "אני קורא לשכנינו, זהו הזמן לקדם את השלום עשינו צעד חשוב והציבור בישראל מצפה מכם לצעד אמיץ. בואו נעשה ביחד שלום". נתניהו הדגיש כי "צריך לאפשר לתושבים הישראלים ביהודה ושומרון חיים נורמליים ולכן נמשיך לבנות מבני ציבור, בתי כנסת גני ילדים ובתי ספר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
הבנייה בהתנחלויות תוקפא ל-10 חודשים?/רויטרס

בקרב הפלסטינים התקבלה ההכרזה הישראלית באכזבה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב במהלך ביקורו בצ'ילה כי לא יסכים לחדש את המגעים עם ישראל, כל עוד היא רוצה לבנות בהתנחלויות. לדבריו, "לא נוכל להמשיך במשא ומתן עם ישראל כל עוד היא רוצה לבנות בהתנחלויות. כעת ברור לנו שישראל חושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה במשא ומתן, אולם באפשרותנו לומר מה שאנחנו רוצים לישראלים בשולחן המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully