וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל פרידמן: "אנחנו במצב חצי אנרכיסטי"

26.11.2009 / 15:12

שר המשפטים לשעבר תקף את מערכת המשפט בישראל ואת הליך המינוי ליועץ המשפטי. "בית המשפט הוא רשות שלטונית בדיוק כמו הממשלה, ויד אחת נותנת מכה לשנייה"

אימג'בנק GettyImages

(צילום: עוז מרון, עריכה: ענת ברק)

"אנחנו במצב חצי אנרכיסטי", כך אמר היום (חמישי) שר המשפטים לשעבר, דניאל פרידמן, במהלך כנס בנושא ייצוב שיטת הממשל והמערכת הפוליטית בישראל שנערך באוניברסיטת תל אביב.

פרידמן ציין כדוגמא לבעייתיות של מערכת השלטון בישראל את החלטת בג"ץ שלא לאפשר פתיחת בית סוהר פרטי, למרות שכבר הוקם. "בית המשפט הוא רשות שלטונית בדיוק כמו הממשלה, ויד אחת נותנת מכה לשנייה", אמר.

פרידמן התייחס גם להליך מינוי היועץ המשפטי לממשלה, ואמר כי "בישראל זה תהליך שצריך לטפס 10 הרים כדי לעבור אותו. בכל מדינה בעולם, בכל פירמה, מתייצעים שניים-שלושה ימים ובזה סוגרים את כל העניין". פרידמן הוסיף שגם בישראל כך היה תמיד, ובעבר לא לקח זמן רב למנות יועצים משפטיים. כאשל נשאל מהקהל "כמה זמן לקח למנות את רוני בראון?", השיב: "וכמה זמן לקח לשנות את ההחלטה?".

גם שר המשפטים הנוכחי, פרופ' יעקב נאמן, נאם בכנס, וחזר על הודעת לשכתו מהבוקר לפיה עו"ד יהודה ויינשטיין הוא המועמד הראוי ביותר להחליף את מני מזוז בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully