וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים שבו מרומניה: "השהות היתה טראומטית"

איילה חננאל

26.11.2009 / 14:30

פרופ' נתן לויט וד"ר גניה זיסקינד, הרופאים הישראלים שעוכבו ברומניה מאז חודש יולי בפרשת סחר הביציות, נחתו בארץ. "המקרה יכול היה להימנע אם נושא ההפריות היה נפתר בארץ"

עוז מרון

(צילום: עוז מירון, עריכת וידאו: עידן גוראל)

פרופ' נתן לויט וד"ר גניה זיסקינד, שני הרופאים הישראלים שעוכבו מאז סוף חודש יולי ברומניה בפרשת מרפאת ההפריות הבלתי חוקית, נחתו בצהרים (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון.

בני משפחותיהם של לויט וזיסקינד קיבלו את הרופאים המאושרים בחיבוקים. ד"ר זיסקינד אמרה כי "קודם כל אנחנו מאושרים לחזור אחרי תקופה ארוכה. רצינו להודות לכל האנשים שטרחו ועזרו, למטופלות, לחברים לעבודה, לחברים האישיים שעודדו אותנו לאורך תקופה ארוכה ועזרו לנו לעבור זמן קשה בגלות. אנחנו מודים לבני המשפחה שעשו רכבת אווירוית ובאו לחזק את ידינו. אנחנו מודים באופן מיוחד למנהל מטה המאבק שלנו ברוך זלץ, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, לאנשי משרד החוץ ולסגן שר החוץ, שהשהות שלנו נעשתה קלה יותר לאחר התערבותם. הם פעלו ללא ליאות ועזרו להביא אותנו לארץ . אנו רוצים להודות גם לאנשי השגרירות ברומניה ולשגריר אורן בן דוד. כמו כן אנחנו רוצים להודות לתקשורת: אתם צלצלתם אלינו וחיבקתם אותנו ועודדתם אותנו, ויש לכם חלק גדול ביום הזה".

גניה זיסקינד בנחיתה מרומניה נובמבר 2009. אורי לנץ
גניה זיסקינד בנמל התעופה בן גוריון/אורי לנץ

פרופ' לויט סיפר כי "תחילת השהות היתה טראומטית במיוחד, עם המעצר, החששות והחרדות שליוו אותנו - עד שמשרד החוץ התערב ואז הרגשנו שאנחנו לא לבד". בתשובה לשאלה אם השניים חוששים כי ייאלצו לחזור לרומניה, אמר לויט כי "אנחנו לא יודעים מה יהיו ההתפתחויות. סיימנו את התחייבויותינו לרשויות. בשלב זה שחררו אותנו ונקבל הודעה מה יהיה בהמשך".

לויט הוסיף כי "הדבר הזה יכול לקרות לכל מי שעוסק בנושא ההפריה החוץ גופית, שחייבת להיעשות בחו"ל בגלל חקיקה לא מתאימה בארץ. המצב יכול היה להמנע אם הנושא היה נפתר בארץ. מכריחים את מאות הזוגות לנדוד למקומות זרים כדי לבצע את הטיפול, יחד עם רופאיהם. אנחנו מקווים שהמדינה תמצא לנכון למצוא את החקיקה המתאימה, שתאפשר לזוגות לעבור את הטיפולים בארץ, כדי שלא יקרה עוד מקרה טרגי כמו שלנו. אם זה יהיה התוצר של הפרשה העצובה הזו נדע שהייתה לזה תועלת".

סגן שר החוץ דני איילון שוחח עם הרופאים מפרשת הסחר בביציות שחזרו היום לישראל. סגן השר בירך את הרופאים ואמר כי: "אני יודע שלא היה לכם פשוט. אני שמח שחזרתם לארץ". כמו כן אמר לרופאים שלא יהססו לפנות אליו בכל דבר שיצטרכו בהמשך הדרך. הרופאים הודו לאיילון ואמרו שמרגע שמשרד החוץ התערב, השהות ברומניה הפכה לקלה יותר. סוכם כי הרופאים וסגן השר ייפגשו בקרוב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משפחות הרופאים מקבלות אותם בשדה התעופה נובמבר 2009. אורי לנץ
הרופאים בשדה התעופה בישראל/אורי לנץ

מלכת היופי תמר זיסקינד, בתה של ד"ר זיסקינד, אמרה כי "לא חשבנו בחיים שנהיה בסיטואציה הזו, ואנחנו מקווים שהחזרה שלהם לארץ תיהיה סוף הסיפור. אני מקווה שלא יהיו עוד הליכים, ובינתיים אנחנו נהנה מהחזרה של ההורים". זיסקינד סיפרה כי "התגעגעתי לאמא מאד. ריכזתי את עיקר האנרגיות שלי בנושא. דיברתי אתה כל יום. הם כל הזמן קיוו. עכשיו ניסע הביתה. אמא שלי לא תחזור לרומניה יותר" צחקה.

בפשיטה שנערכה ב- 28 ליולי על מרפאת ההפריות הלא חוקית ברומניה נעצרו 30 חשודים, ביניהם פרופ' לויט וד"ר זיסקינד. אחרי 24 שעות בכלא הרומני החליט בית המשפט בבוקרשט לשחרר אותם למעצר בית. הרופאים הישראלים נחשדו בתחילה בסחר בלתי חוקי באיברים, ואחר כך הומר האישום נגדם לעבודה ברומניה ללא אישורי עבודה. מאז, עפ"י החלטת התובע הרומני, הם לא הורשו לעזוב את המדינה.

העיתון הרומני "גרדיאנול" דיווח כי במרפאה נערכו 2,000 הפריות מלאכותיות וכי מחיר כל הפריה נע בין 8,000 ל-10,000 יורו. העיתון ציין גם כי רבים מהזוגות שטופלו הגיעו מישראל ומגרמניה.

פרופ' לויט הכחיש לאחר מעצרו כי המרפאה פעלה בניגוד לחוק: "המרפאה הזו ככל הידוע לנו קיבלה אישורים. לא היה שום מצב שבו היא פעלה בניגוד לחוק. על הבסיס הזה באנו לפה והבאנו מטופלות ישראליות, ועשינו את זה בהצלחה. אם היה לנו מושג קל שבקלים שמשהו לא חוקי בפעילות המרפאה, היינו סוגרים אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully